2020-10-222020-10-221987Hökelekli, H. (1987). "Ergenlerin sosyal ilişki ve ilgilerine din eğitiminin etkisi". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2(2), 43-58.1301-3394https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/144224http://hdl.handle.net/11452/13445Mesleki din eğitimi veren kuramlarda yetişen gençlerin bazı davranış özellik­ lerinin, diğer eğitim kuramlarında yetişenlerinkine kıyasla farklılıklar gösterdiği müşâhade edilmektedir. Bunların büyük bir bölümü esasen, bu nitelikteki bir eği­ tim programının gerçekleştirmeyi amaç edindiği davranış özellikleridir. Bunun ya­ nında diğer bazıları ise, ya büyük ölçüde başka faktörlerce belirlenmiştir ya da bu eğitim programının boşluklarından ve bu arada okul içi ilişki sistemindeki aksak­ lıklardan kaynaklanabilmektedir. Bu yazımızda, bir bölümünü geçen yıl bu dergide yayınlamış bulunduğumuz bir araştırmanın son bölümünü veriyoruz. Bu bölümde, İmam-Hatip Lisesi ve Genel Lise öğrencilerinin sosyal ilişkileri ve bazı ilgi alanları karşılaştırmalı olarak İnce­ lenmektedir.Les adolescents qui ont reçu une formation religieuse professionnelle, manifes- tent des conduites differentes, aussi bien au sujet des relations interpersonnelles et des interets que dans le psychisme, par rapport aux eleves lyceens. La plupart de celles-ci sont essentiellement les conduites caracteristiques que veut âccomplir l'enseignement religieüx professionnel. Cependant, il est certaines conduites qui sont eventuellement determinees par d'autres motives ou elleş proviennent des vides du programme scolaire et des derangements des relations interpersonnelles. Dans cet article-ci, on presente la partie derniere des resultats d'une rec- herche qui a ete publiee dans cette revue, l'annee derniere.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKişilerarası ilişkilerDin eğitimiErgenlik çağıRelations interpersonnellesManifes- tent des conduitesFormation religieuse professionnelleErgenlerin sosyal ilişki ve ilgilerine din eğitiminin etkisiEffets de l'enseignement religieux professionnel sur les relations sociales et ınterets des adolescentsArticle435822