Külahoğlu, Şermin Önder2021-03-102021-03-101999Külahoğlu, Ş. Ö. (1999). ''PDR lisans programları içinde öğretmenlik sertifikası derslerinin yeri ve işlevi''. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 243-252.2667-6788http://hdl.handle.net/11452/17296Öğretmen yetiştirme sisteminin yeniden düzenlenmesi çerçevesinde, Eğitim Fakültelerinin Öğretmenlik Eğitimi Bölümlerinde okutulmakta olan Öğretmenlik meslek derslerinin kapsamı genişletilerek, YÖK tarafından belirlenmiş olan, yaklaşık 36 kredilik ortak bir Öğretmenlik Sertifikası (ÖS) Programı uygulamasına geçilmiştir. Eğitim Fakültelerinin Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) Lisans programları henüz YÖK kaynaklı ortak bir programa bağlanmış değildir. Fakat, pek çok fakültede, RPD Program sorumlularının YÖK'ün Öğretmenlik b6lümlerini zorunlu tuttuğu 36 kredilik yeni Öğretmenlik Sertifikası Programını, PDR Lisans Programı içinde de uygulamaya başladıkları görülmektedir. RPD Programında uzmanlık derslerinin arttırılması yönünde hiçbir değişiklik yapılmaksızın, öğretmenlik derslerini 24 krediden 36 krediye çıkaran bir program değişikliğine gidilmesi, RPD uzmanlık eğitimi üzerinde nasıl sonuçlar yaratabilir? Çalışma, bu güncel soruya yönelik irdeleme ve yanıt arayışı çerçevesinde yapılanmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessPDR lisans programıÖğretmenlik sertifikasıÖğretmen yetiştirmeMeslek dersleriPDR lisans programları içinde öğretmenlik sertifikası derslerinin yeri ve işleviArticle243252121