Uzun, AdemYılmaz, İlker2021-04-062021-04-062021-01-15Yılmaz, İ. (2021). Bilişim Teknolojileri öğretmenleri bakış açısıyla robotik ve kodlamanın Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersine entegrasyonunun niteliklerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.http://hdl.handle.net/11452/19002Günümüzde teknolojinin gelişmesi ile Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinin de önemi artmaktadır. 21. yüzyılın gerektirdiği beceriler doğrultusunda yeni nesillerin teknolojik becerilerle donatılması gerekmektedir. Bu becerilerden birisi de robotik kodlamadın Bu alan ile ilgili konular Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi kapsamında anlatılsa da öğretim programında yer almamaktadır. Bu nedenle öğretmenlerin insiyatifinde anlatılabilir. Bu tezin amacı, Milli Eğitime bağlı okullarda görev yapmakta olan Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda robotik ve kodlama konularının öğretim programına entegrasyonuna yönelik niteliklerin belirlenmesi ve bir öğrenme öğretme çerçevesi oluşturmaktır. Çalışmanın amacı doğrultusunda araştırmada Delphi yöntemi kullanılmıştır. Delphi yönteminin amacı uzman görüşleri doğrultusunda belirli bir konu üzerinde uzmanlar arasında uzlaşma sağlanmasıdır. Araştırmada kullanılan Delphi yöntemi 2 aşamada gerçekleştirilmiştir. Delphi çalışmasının birinci aşamasında robotik kodlama konusunda uzman 9 Bilişim Teknolojileri öğretmeni ile robotik kodlama öğretiminde yer alması gereken kazanımlar, robotik kodlama derslerinde kullanılabilecek donanım ve yazılım araçları, öğretim yaklaşımları, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları öğrenme ortamı nitelikleri ve robotik kodlama entegrasyonunun boyutları ile ilgili yarı yapılandırılmış bir görüşme formu çerçevesinde görüşmeler yapılmıştır. Uzmanlardan gelen cevaplar içerik analizi ile analiz edilmiş ve 8 tema belirlenmiştir. Bu temalar altında toplam 111 kod ortaya çıkarılmıştır. İkinci Delphi aşamasında bu kodlar ile 7’li likert tipi bir anket hazırlanmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında uzmanların belirledikleri kodlar ile oluşturulan anket uzmanlarla birlikte 46 Bilişim Teknolojileri öğretmenine ulaştırılmıştır. Uzmanlardan anketin her bir maddesini 1-7 arasında değerlendirmeleri istenmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda her bir maddenin ortalama, medyan ve çeyrekler arası açıklık değerleri hesaplanmıştır. Yapılan istatiksel analizler sonucunda medyanı 7,00 altında olan maddeler elenmiştir. Medyanı 7,00 olan maddeler tekrar incelenerek çeyrekler arası açıklık değerleri 1,00’in üzerinde olan maddeler de elenmiştir. Kalan maddeler robotik kodlama öğrenme öğretme çerçevesine dahil edilmiştir. Araştırma sonucu elde edilen robotik kodlama öğrenme öğretme çerçevesi toplamda 8 bölüm ve 83 maddeden oluşmaktadır.Today with the developmerıt of technology, Information Technologies and Software lesson’s importance is increasing. In line with abilities of 21st century’s need’s, new generation needs to be adorned technologicalabilities. One of these abilities is robotics coding. Nevertheless, subjects, are about this fıeld, are being studied in Information and Technology and Software Class, they don't take place in curriculum. So, it can be teached on teacher’s initiative. Aim of this thesis is, according to teachers oppinions who work within schools under Ministry Education, creating a learning and teaching framework which is intended to integration of robotics and coding subjects to the curriculum. In lie with the aim of study it was used Delphi Technique. Aim of Delphi Technique is reaching a compromise among proffessionals on a subject Delphi study, interviews were made with nine Information Technology teachers, professional on roboticss coding subject, about attainments which are needs to be in robotics coding, materials which can be used in robotics classes, teaching approaches, asesment and evalvation approaches, qualities of learning environment, extent of robotics coding integration with semi-structured interview form. Answers comingfrom proffesions were analyzed with content analysis and determined eight theme. It was found out totaly 111 codes under these theme. In the second stage of Delphi study, it was prepared asurvey with seven likert type. Second stage of research, survey, created with codes which were determined by proffessionals, transmitted to forty-six Information and Technology teacher. Professionals were asked for rating each items of survey between 1-7. In line with optained results, each item ’s average median and quarter aperture value was counted up. As a result of statistical analysis, items which their median below 7,00 were eliminated. items, their median were 7,00, examined again and which of their quarter aperture value was över 1,00 were eliminated. Rest items were involved in learning - teaching framework, Robotics coding learning- teaching framework, resulting, occuredfrom 8 stage and 83 items. Delphi tecnique, used in this research was realized in two stage.XVI, 110, [2] sayfatrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimde robotik ve kodlamaÖğretim programıBilişim Teknolojileri ve Yazılım dersiRobotics coding in educationCurriculumInformation Technologies and Software lessonBilişim Teknolojileri öğretmenleri bakış açısıyla robotik ve kodlamanın Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersine entegrasyonunun niteliklerinin belirlenmesiDetermining the integration characteristics of robotics and coding into Information Technologies and Software course from the perspective of Information Technology teachersmasterThesis