Senemoğlu, OsmanEryılmaz, Tarık2020-03-032020-03-031990Eryılmaz, T. (1990). L' Eclectisme methodologique dans l'enseignement du Français Langue etrangere et ses consequences. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.http://hdl.handle.net/11452/9679Bu çalışmada daha etkin ve verimli bir öğretimin gerçekleştirilmesi amacıyla Işıklar Askeri Lisesi'nde 1989- 1990 eğitim-öğretim yılında-, hazırlık sınıfında: uygulanan yöntembilimsel seçmeciliğin etkinliği ve sonuçları, ince lendi. Birinci bölümde, Işıklar Askeri Lisesi hazırlık sınıfın da uygulananan metodların (La France en Direct I,Voix et Images de France I.Archipel) yararlandığı dilbilim, ruhdilbilim,toplumdilbilim kuramları ortaya kondu. İkinci bölümde, sözkonusu metodların bu kuramların. Hangilerinden ve ne ölçüde yararlandıkları araştırıldı. Üçüncü bölümde,uygulanan metodların yararlandıkları kuramlar açısından benzerlik ve farklılıkları incelendi. Dördüncü bölümde, uygulanan seçmeciliğin sonuçlarını gözlemek amacıyla seçilen öğrencilere uygulanan anketin sonuçları irdelendi. Sonuç bölümünde ise tüm bu veriler ışığında daha; et kili olacağı düşünülen bir seçmecilik önerildi.169 sayfafrinfo:eu-repo/semantics/openAccessFransızcaFrench languageYabancı dil öğretimiForeign language teachingL' Eclectisme methodologique dans l'enseignement du Français Langue etrangere et ses consequencesFransızca'nın yabancı dil olarak öğretiminde metodolojik eklektizm ve sonuçlarımasterThesis