PolatkanSığırlıAlakŞentürk2024-05-022024-05-022023-10-26Polatkan, Ş. G. vd. (2023). "Tıp fakültesi öğrencilerinde kalp yetersizliği bilgi ve farkındalığının değerlendirilmesi". Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 49(3), 305-312.https://dergipark.org.tr/tr/pub/uutfd/issue/81479/1338445https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3311127https://hdl.handle.net/11452/41343Kalp yetersizliği, yaşlanan nüfus ve eşlik eden hastalıkların artması nedeniyle tüm dünyada prevalansı artan önemli bir sağlık sorunudur. Ne yazık ki belirtileri geç fark edilip uygun tedavinin başlanmasında gecikmeler olabilmektedir. Bu nedenle tüm branşlardaki hekimlerin kalp yetersizliği bilgi ve farkındalık düzeyinin yeterli olması büyük önem taşımaktadır. Bu araştırma, ülkemizde tıp fakültesi öğrencilerinde kalp yetersizliği bilgi ve farkındalık düzeylerini değerlendirmek amacıyla yapılan ilk araştırmadır. Katılımcıların sosyo-demografik özelikleri ve kalp yetersizliğinin tanımı, nedenleri, belirti ve bulguları, komplikasyonları, tedavisi, kalp yetersizliğinde yaşam tarzı önerileri hakkındaki anket soruları ile kalp yetersizliği bilgi ve farkındalık düzeyleri değerlendirilmiştir. Anket soruları literatürde yer alan çalışmalar ışığında araştırma ekibi tarafından oluşturulmuştur. Çalışmaya 134 kadın (%49,8) ve 135 erkek (%50,2) toplam 269 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin %58,7’si 1. sınıf ve %41,3’ü 6. sınıf tıp fakültesi öğrencilerinden oluşmaktadır. Doğru cevaplanan soru yüzdeleri değerlendirildiğinde 6. sınıf öğrencileri 1. sınıf öğrencilerine göre daha fazla doğru yanıt vermiştir (medyan [minimum-maksimum] %80,9 [48,9-97,9] karşı, medyan [minimum-maksimum] %68,1 [2,1-93,6],p<0,001). Öğrencilerin diğer tedavi yöntemlerine göre kalp nakli, yapay kalp gibi ileri evre kalp yetersizliği tedavileri hakkında bilgisi daha azdır. Teorik ders ve klinik staj eğitimi aldıkça kalp yetersizliği bilgi ve farkındalığı artmakla beraber kalp nakli, yapay kalp gibi ileri evre kalp yetersizliği tedavi yöntemlerine eğitim programlarında daha fazla yer verilmelidir.Heart failure is an important health problem with a rising prevalence all over the world due to the increase of aging population and comorbidities. Unfortunately, there may be delays in detecting symptoms and initiating appropriate treatment. The refore, it is of greatimportance that physicians in all departments should have sufficient knowledge and awareness of heart failure. This is the first study in ourcountry to evaluate the kwowledge and awareness levels on heart failure among medical students. The socio -demographic characteristics of the participants and knowledge and awareness on the definition of heart failure, its causes, signs and symptoms, complications, treatment and about lifestyle recommendations were evaluated using a questionnaire. The survey questions were created by the research team in the light ofthe studies in the literature. A total of 269 students, 134 female (49.8%) and 135 male (50.2%) participated in the study. 58.7% of the students were of 1st year students and 41.3% of the students were 6th year students. When the percentages of correctly answer ed questionswere evaluated, 6th year students gave more correct answers than 1st year students (median [min-max] 80.9% [48.9-97.9] vs median [min-max] 68.1%) [2.1-93.6],p<0.001). Students have less knowledge about advanced heart failure treatments such as h eart transplantation and artificial heart compared to other treatment methods. Although knowledge and awareness of heart failure increases after they take the oreticallectures and attend to clinical internship training, lectures about advanced heart failure treatment methods such as heart transplantation and artificial heart should take more place in education programs.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKalp nakliKalp yetersizliğiFarkındalıkTıpÖğrenciHeartHeart transplantHeart failureAwarenessMedicineStudentTıp fakültesi öğrencilerinde kalp yetersizliği bilgi ve farkındalığının değerlendirilmesiAssessment of knowledge and awareness on heart failure among medical studentsOther305312493https://doi.org/10.32708/uutfd.1338445