Başal, Handan AsudeTopaç, Nihat2022-03-072022-03-072021-12-30Topaç, N. (2021). Şarkı ağırlıklı değerler eğitimi programının (şadep) 5-6 yaş çocuklarının sosyal becerilerine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.http://hdl.handle.net/11452/24869Bu araştırmanın amacı, anasınıfına devam eden çocuklar için Şarkı Ağırlıklı Değerler Eğitimi Programı (ŞADEP) geliştirilmesi ve Şarkı Ağırlıklı Değerler Eğitimi Programının anasınıfı çocuklarının sosyal beceri kazanımlarına etkisini saptamaktır. Programın çocukların sosyal becerilerine etkisini saptamak amacıyla öntest-sontest ve kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubu oluşturulurken amaçlı örnekleme yönteminden yararlanılmış ve İstanbul ili Avcılar ilçesinde bulunan bir bağımsız anaokuluna devam eden çocuklardan deney ve kontrol grupları belirlenmiştir. Deney grubunda 30 çocuk ve kontrol grubunda 30 çocuk olmak üzere toplam 60 çocuk ile çalışma grubunu oluşturulmuştur. Araştırmanın verilerini elde etmek için Ömeroğlu ve diğerleri (2012) tarafından geliştirilen “Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği”nden yararlanılmıştır. Şarkı Ağırlıklı Değerler Eğitimi vii Programının anasınıfı çocuklarının sosyal beceri kazanımına etkisini saptamak için araştırmacı tarafından geliştirilen “Şarkı Ağırlıklı Değerler Eğitimi Programı” uygulanmıştır. Program 12 hafta süren ve 24 oturumdan oluşan bir uygulama sürecidir. Program, deney gurubundaki çocuklara haftanın 2 günü öğleden önce araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Kontrol grubundaki çocuklara araştırmacı tarafından herhangi bir program uygulanmamış olup, çocuklar kendi eğitim programına devam etmiştir. Programın etkililiğini saptamak amacıyla, elde edilen verilerin analizinde deney – kontrol grubu karşılaştırması için non-parametrik Mann – Whitney U testi, ölçümlerin zaman içinde değişimini incelemek için ise Friedman testi kullanılmıştır. Çoklu karşılaştırma testlerinde de Wilcoxon testi kullanılmıştır. Test sonuçlarının karşılaştırılması için anlamlılık seviyesi olarak p<0.05 değeri kullanılmıştır. Uygulanan eğitimin kalıcı olup olmadığını saptamak amacıyla, eğitimin tamamlanmasından bir ay sonra çocuklara Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği tekrar uygulanmıştır. Bulgular ışığında; Şarkı Ağırlıklı Değerler Eğitimi Programının, anasınıfı çocuklarının sosyal beceri kazanımına etkisi ve kalıcılığı olduğu tespit edilmiştirThe purpose of this research is to develop a Song Weight Values Education Program (ŞADEP) for children attending kindergarten and to determine the effect of Song Weight Values Education Program on social skill acquisition of kindergarten children. In order to determine the effect of the program on children's social skills, an experimental design with pretest-posttest and control group was used. While forming the study group, purposive sampling method was used and experimental and control groups were determined from children attending an independent kindergarten in Avcılar district of Istanbul. The study group was formed with a total of 60 children, including 30 children in the experimental group and 30 children in the control group. The “Preschool Social Skills Assessment Scale” ix developed by Ömeroğlu et al. (2012) was used to obtain the data of the study. In order to determine the effect of the Song Weight Values Education Program on the social skill acquisition of kindergarten children, the "Song Weight Values Education Program" developed by the researcher was applied. The program is an application process that lasts 12 weeks and consists of 24 sessions. The program was applied by the researcher to the children in the experimental group before noon, 2 days a week. No program was applied to the children in the control group by the researcher, and the children continued their own education program. In order to determine the effectiveness of the program, the non-parametric Mann-Whitney U test was used for the comparison of the experimental - control group in the analysis of the data obtained, and the Friedman test was used to examine the change in the measurements over time. Wilcoxon test was also used in multiple comparison tests. The p<0.05 value was used as the significance level for the comparison of the test results. In order to determine whether the applied education was permanent, the Preschool Social Skills Assessment Scale was administered to the children one month after the completion of the education. In the light of the findings; It has been determined that the Song Weight Values Education Program has an effect and permanence on the social skill acquisition of kindergarten children.XV, 167 sayfatrinfo:eu-repo/semantics/openAccessDeğerler eğitimiErken çocukluk eğitimiMüzikSosyal beceriŞarkıOkul öncesi eğitimEarly childhood educationMusicPreschool educationSocial skillsSongValues educationŞarkı ağırlıklı değerler eğitimi programının (ŞADEP) 5-6 yaş çocuklarının sosyal becerilerine etkisiThe effect of song oriented value education program on social skills of 5-6 year old childrendoctoralThesis