Yavuz, AhmetÖzdemir, Gökhan2020-08-132020-08-132009-08-01Yavuz, A. ve Özdemir G. (2009). “Öğretim elemanlarının atwood aleti problemi çözüm stratejilerinin prakseolojik analizi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 22(2), 357-377.2667-6788https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153371http://hdl.handle.net/11452/12188Bu araştırmanın amacı, Newton Mekaniğinin alışılmış ve evrensel problemlerinden biri olan Atwood Aleti problemine ilişkin öğretim elemanlarının çözüm stratejilerini ve tutarlılıklarını analiz etmektir. Araştırmada kullanılan veriler İngilizce başta olmak üzere çeşitli dillerde internet üzerinde yayınlanmış 30 öğretim elemanının çözümleridir. Çözümler nitel olarak Prakseolojik Analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, üç farklı çözüm stratejisi tespit edilmiştir. Atwood Aleti probleminin doğasındaki zorluktan kaynaklanan çözümü basitleştirme eğilimi çözümlerdeki bazı güçlükleri ve iç tutarsızlıkları ortaya çıkarmıştır. Öğretim elemanlarının izledikleri problem çözüm stratejilerinin değişik basamaklarında tutarlı olmadıkları gözlenmiştir. Bu stratejilerin, öğrencilerin anlamlı ve tutarlı bir problem çözme stratejisi geliştirmesine izin vermeyen nitelikte olduğu sonucuna varılmıştır. Bu araştırmanın sonuçları tartışılmış ve anlamlı bir çözüm için farklı stratejiler önerilmiştir.The purpose of this study is to analyze instructors’ problem solving strategies about Atwood’s Machine that is one of the common and universal problem of Newtonian Mechanics. The data used in this study is 30 instructors’ solutions published online in various languages particularly in English. The solutions are qualitatively analyzed with Praxeological Analysis. As a result, three different solution strategies are determined. Because of the difficult nature of the Atwood’s Machine problem, the tendency for the simplification of the solutions results in some difficulties and internal inconsistencies in the solutions. It is observed that the instructors are not consistent in their strategies followed in different steps of the solutions. As a consequent, these strategies do not let students develop meaningful and internally consistent problem solving strategies. The results of this study are discussed with the suggestions about different strategies for a meaningful solution.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAtwood aleti problemiProblem çözme stratejileriÖğretim elemanı çözümleriAnlamlı öğrenmePrakseolojik analizAtwood’s machine problemProblem solving strategiesInstructors’ solutionsMeaningful learningPraxeological analysisÖğretim elemanlarının atwood aleti problemi çözüm stratejilerinin prakseolojik analiziPraxeological analysis of instructors' atwood tool problem solution strategiesArticle357377222