Winer, Leon2021-04-122021-04-121973Winer, L. (1973). "Kâra yönelmiş karar sistemi". çev. Tuncer Tokol. Akademi: Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi, 2(3), 1188-1204.http://hdl.handle.net/11452/19416A Profit - Oriented Decision System», Journal of Marketing. Vol 30 (January 1966), pp. 38 - 44Pazarlama fikrinin tanıtımı ve bu fikrin hızla gelişen uygulamasından beri pazarlama yöneticileri; karmaşıklığı ve çeşitliliği artan kararlar vermek mecburiyetinde kalmaktadır. Kimyevi madde üreten bir işletmenin pazarlama yöneticisi bir tüketim malını pazara tanıtıp tanıtmamaya; bir petrol şirketinin pazarlama yöneticisi benzinin doğrudan doğruya perakendeciler yoluyla mı, yoksa dağıtıcılar yoluyla mı pazarlanacağına; ilaç yapan bir işletmenin üretim yöneticisi yeni bir mamülü nasıl fiyatlandıracağına karar vermek mecburiyetindedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessPazarlamaKâra yönelmişKarar sistemiİşletmeKâra yönelmiş karar sistemiArticle1188120423