Demir, AtillaSezek, Fatih2020-08-312020-08-312016-01-06Demir, A. ve Sezek F. (2016). “5. Sınıf elektrik ünitesinin öğretilmesinde, İşbirlikli-Birlikte Öğrenme ve Yarı Aktif Öğrenme Yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarılarına etkileri”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 28(2), 223-243.2667-6788https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/228002http://hdl.handle.net/11452/12465Çalışmanın amacı; 5. sınıflarda elektrik ünitesinin öğretiminde, işbirliklibirlikte öğrenme ile yarı aktif öğrenme yöntemlerini karşılaştırmaktır. Çalışma grupları; ortaokulda iki farklı 5. sınıfta öğrenim gören 52 öğrenciyi kapsamaktadır. Çalışmada, yarı deneysel desen kullanılmıştır. İşbirlikli-birlikte öğrenme sınıfındaki öğrenciler gruplara bölünmüştür. Bu öğrenciler konulara birlikte çalışmış ve deneyleri grupça yapmışlardır. Yarı aktif öğrenme yöntemleri uygulanan sınıfta ise dersler gösteri deneyleriyle işlenmiştir. Her iki sınıfa ünite kapsamında 1. alt konu: ‘basit bir elektrik devresi’, 2. alt konu: ‘basit bir elektrik devresinde ampulün parlaklığının değiştirilmesi’ ve 3. alt konu: ‘basit bir elektrik devresinde devre elemanlarının sembolik gösterimi ve devre şemalarının çizimi’ konuları anlatılmıştır. Veri toplama aracı olarak; seviye belirleme testi, ara testler ve akademik başarı testleri kullanılmıştır. Testlerden elde edilen veriler, işbirlikli-birlikte öğrenme grubunun yarı aktif öğrenme yöntemleri uygulanan gruptan daha başarılı olduğunu göstermektedir.The aim of this study was to compare the achievement differences between the cooperative learning together and the semi-active learning methods in order to teach electric unit in K5. The group of the study was composed of the 52 students in fifth class in secondary school. In research, quasi experimental method was used. Students in cooperative-learning together were divided subgroups. These students worked together and experiments were made by these group. In class applicated semi-active learning program, lessons are manipulated with the demonstration experiments. Both classes are explained ‘’A simple electric circuit (module 1)’’, ‘’Altering a bulb of the shine in a simple electrical units (module 2)’’, ‘’Representing symbol of the elements in a simple electrical circuit and drawing the circuit diagram (module 3)’’, respectively. Level of determination test, model (1,2,3) tests, and academic achievement test was used as data collection instruments. The data obtained from the tests indicated that the the cooperative learning group was more successful than the semi-active learning group.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessElektrik ünitesiİşbirlikli- birlikte öğrenmeYarı aktif öğrenmeGösteri ve grup deneyleriElectric unitCooperative- learning togetherSemi- active learningDemonstration and groups experiment5. Sınıf elektrik ünitesinin öğretilmesinde, İşbirlikli-Birlikte Öğrenme ve Yarı Aktif Öğrenme Yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarılarına etkileriEffects on students’ achademic achievements of the Cooperative-Learning Together and Semi-Active Learning Methods in teaching of the electric unit in K5.Article223243282