Uysal, HikmetKeleş, Nurseza2021-04-062021-04-062020-12-25Keleş, N. (2020). Der einsatz und effekt von sozialen medien im fremdsprachenunterricht am beispiel Deutsch. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.http://hdl.handle.net/11452/19022Mit der Einführung der sozialen Medien in unser Leben hat sich die Technologie in diesem Bereich rasant weiterentwickelt. Infolge dieser Entwicklungen, passte sich jeder Bereich in unserem Leben an die neue Technologie an. Einer dieser Bereiche ist die Bildung. Besonders Forschungen zu sozialen Medien im Fremdsprachenunterricht haben sich vermehrt. Ziel dieser Studie ist es, den Einsatz von sozialen Medien im Deutsch als Fremdsprachenunterricht zu untersuchen. In diesem Zusammenhang wurden YouTube- Videos verwendet. Die Studie ist eine qualitative Forschung. Die Daten wurden mit zwei Likert-Fragebögen erhoben. Diese qualitative Studie wurde mit 29 Studenten durchgeführt, die im Studienjahr 2019-2020 an der Universität Bursa Uludağ, Abteilung für Deutschunterricht, studierten. Die Ergebnisse der Untersuchung zeigen, die Bewertung der YouTube-Videos im Hinblick auf das autonome Lernen, das implizite Deutschlernen und die Förderung der Grund- und Teilfertigkeiten. Außerdem soll auch die Meinung der Studierenden für den möglichen Einsatz von sozialen Medien in universitären Lehrveranstaltungen oder in ihrer späteren Berufstätigkeit erfragt werden.Sosyal Medyanın hayatımıza girmesi ile birlikte, teknoloji bu alanda büyük bir hız ile gelişmeye devam etmiştir. Bu gelişmelerin neticesinde, yaşamımızdaki her alan yeni teknolojiye adapte olmuştur. Bu alanlardan bir tanesi de eğitimdir. Özellikle yabancı dil eğitimi alanında sosyal medyanın dahil edildiği araştırmalar gittikçe artmaktadır. Bu çalışma yabancı dil olarak Almanca öğretiminde sosyal medyanın kullanımını araştırmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, sosyal medya araçlarından YouTube videoları kullanılmıştır. Çalışma nitel bir araştırmadır. Veriler iki adet Likert ölçekli anket ile toplanmıştır. Bu nitel çalışma, 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı içerisinde Bursa Uludağ Üniversitesi Almanca Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 29 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin, YouTube videolarını özerk öğrenme, örtük Almanca öğrenimi ve dil becerileri açısından değerlendirmelerini, göstermektedir. Ayrıca öğrencilerin üniversite derslerinde ve sonraki öğretmenlik mesleklerinde sosyal medyanın olası kullanımına ilişkin görüşleri alınmıştır.With the introduction of social media into our lives, technology in this area has developed rapidly. As a result of these developments, every area of our lives adapted to the new technology. One of these areas is education. Especially, research on social media in foreign language teaching has increased. The aim of this study is to examine the use of social media in German as a foreign language lessons. YouTube videos were used in this context. The study is a qualitative research. The data were collected using two questionnaires with Likert scales. This qualitative study was carried out on 29 students, who studied at Bursa Uludağ University, Department of German Teaching, in the academic year 2019-2020. The results of the study show the evaluation of the YouTube videos with regard to autonomous learning, implicit German learning and skills. In addition, students were asked for their opinion on the possible use of social media in university courses or in their later professional life.XVI, 76 sayfadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessSoziale medienYouTubeFremdsprachenlehreDeutsch als fremdspracheSosyal medyaYabancı dil öğretimiYabancı dil olarak AlmancaSocial mediaForeign language teachingGerman as a foreign languageDer einsatz und effekt von sozialen medien im fremdsprachenunterricht am beispiel DeutschYabancı dil olarak Almanca öğretiminde sosyal medyanın kullanımı ve etkisiThe use and effects of social media in teaching German as a foreign languagemasterThesis