2020-10-262020-10-261986Hökelekli, H. (1986). "Ergenlik çağı davranışlarına din eğitiminin etkisi". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1(1), 35-51.1301-3394https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/144257http://hdl.handle.net/11452/13571Bu yazımızda, İmam-Hatip Lisesi ve Genel Lise öğrencilerinin bazı psikolojik özellikleri ve tutumlarını karşılaştırmalı olarak ele aldığımız bir araştırmanın sonuç­ larını vermeye çalıştık. Bu araştırmadaki amacımız, mesleki bir muhtevaya sahip dini eğitimin, ergenlerin davranışları üzerinde hangi yönde etkiler yaptığını tesbit etmektir. Bu iki grup arasındaki en belirgin farklılık, dini tutumlarda kendisini göster­ mektedir. Mesleki din eğitimi, "farklılaşmış" ve "bütünleşmiş" bir dini tutum için en önemli faktör olarak gözükmektedir. Mesleki din eğitimi, kuvvetli bir vicdan gelişimi için de bir faktördür. Ayrıca mesleki din eğitimi, aşırı ve zararlı milliyetçilik uygulamaları karşısında ihtiyatlı bir eğilimin gelişmesinde etkili olmaktadır.Effets de l'enseignement religieux sur les conduites des adolescents. Dans cet article, il s'agit d'une recherche experimentale sur les attitudes des adolescents. Dans nötre etude-ci, nous avons essaye de comparer les conduites des eleves de l'ycee d ’imam-hatip avec celles des eleves de l'ycee general. II semble que, l'enseignement religieux est un facteur tres necesaire pour que l'attitude religieuse soit differenciee et organisee dun niveau superieure. Et puis, l'enseignement religieux est un facteur efficace pour l'examen de conscience. Outre cela, avec l'assistance de l'enseignement religieux, le sujet prend conscience de faux nationalisme.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDin eğitimiVicdan gelişimiMesleki din eğitimiL'enseignement religieuxL'examen de conscienceL'assistance de l'enseignement religieuxErgenlik çağı davranışlarına din eğitiminin etkisiArticle355111