Browsing by Author Yeşilbursa, Ayşegül Amanda

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 10 of 10
Issue DateTitleAuthor(s)
2019-07-05Beliefs and practices of EFL instructors on oral corrective feedback and students' perceptionsYeşilbursa, Ayşegül Amanda; Yiğit, Tansu; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2019-06-17Burnout levels and reasons in English teachers working in state and private school in Turkey: A comparative studyYeşilbursa, Ayşegül Amanda; Karanfil, Ferhat; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Eğitimi Bilim Dalı.
2022-02-14A case study of English as a medium of instruction (EMI) at a foundation university in Turkey: Perceptions, challenges, and coping strategiesYeşilbursa, Ayşegül Amanda; Demir, Aslıhan; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.; 0000-0002-2303-7784
2018-07-27The effect of instrumental music and songs on vocabulary learning, reading comprehension and motivation in English as a foreign language: A quasi-experimental study with Turkish high school studentsYeşilbursa, Ayşegül Amanda; Sevinç, Arzu; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2019-09-19An evaluation of the professional development needs of English as a foreign language teachers working at different institutionsYeşilbursa, Ayşegül Amanda; Gençtürk, Savaş; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2019-09-09Intercultural awareness of the stakeholders in middle school English language lessons: the case of 8th grade students, their teachers and parents in Gaziantep province İslahiye districtYeşilbursa, Ayşegül Amanda; Uygur, Şükriye; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2022-01-20Student code switching in a private high school in Turkey: A case study on students’ and teachers’ beliefsYeşilbursa, Ayşegül Amanda; Erol, Ayça; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.; 0000-0001-6649-2907
2022-02-14Teacher autonomy and its relation with teacher professionalism, reflection and self-efficacy: A sample of high school EFL teachers in ÇorumYeşilbursa, Ayşegül Amanda; Genç, Büşra; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.; 0000-0002-3973-9588
2019-05-15Using L1 as an instructional study with prep school students: A descriptive studyYeşilbursa, Ayşegül Amanda; Şahin, Orhan; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2019-05-15Using L1 as an instructional study with prep school students: A descriptive studyYeşilbursa, Ayşegül Amanda; Şahin, Onur; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Eğitimi Bilim Dalı.; Yok