Browsing by Author Öztürk, İsmet

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 15 of 15
Issue DateTitleAuthor(s)
2005The analysis of research article introductions by Turkish authors writing in EnglishÖztürk, İsmet; Salihoğlu, Umut Muharrem; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2009-10-19Analysis of songs and implications for English language teachingÖztürk, İsmet; Kahraman, Volkan; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2003Compliment responses in English and Turkish with implications for language learningÖztürk, İsmet; Tüzün, Derya; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2003A Conversation analytical account of responding in a second languageÖztürk, İsmet; Gürbüz, Hatice; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2020-03-02Effect of flipped instruction in grammar teaching in English as a foreign language class (EFL)Öztürk, İsmet; Yavuz, Dilah; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2019The effects of mother tongue grammatical competence and affective factors on the acquisition of English by Turkish EFL studentsÖztürk, İsmet; Özen, Zehra Deniz; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2001Indirectness in the acquisition of pragmatic competince in a second languageÖztürk, İsmet; Yıldız, Mehzudil Tuğba; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2019-09-20An investigation of the structure of discussion sections in research articles written by native English and Turkish researchers in the field of applied linguisticsÖztürk, İsmet; Çalışkan, Özge; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.
2006Mesleki amaçlı İngilizce düzeyi belirleme sınavı geliştirilmesi üzerine bir çalışmaÖztürk, İsmet; Demir, Canan; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2006Portfolio in the writing classroom: Teachers' agenda versus students' agendaÖztürk, İsmet; Yalçın, Mine; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü.
2006Pragmatic development in the acquisition of indirectness in a second languageÖztürk, İsmet; Bayrak, Murat; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2011-10-03Structural organisation of abstracts in English and Turkish research articlesÖztürk, İsmet; Coşmuş, Ceren; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2011The textual organization of "discussion" and "conclusions" sections of research articles in applied linguisticsÖztürk, İsmet; Toprak, Tuğba Elif; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2000Trainees' perspective on language teacher preparationUludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.; Öztürk, Meral; Öztürk, İsmet
1991The use of the mother tongue in the beginner adult EFL classBabaoğlu, İsmet; Öztürk, İsmet; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.