Browsing by Author Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 31 to 43 of 43 < previous 
Issue DateTitleAuthor(s)
2004A study on teaching English to young learners in EFL contextsSaka, Ayşe Rana; Damar, Ebru Atak; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2003A Survey on learner autonomy and motivation in ESP in a Turkish contextKaratepe, Çiğdem; Tayar, Ayça Bingül; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2002Teacher perceptions on classroom management in teaching English as a foreign languageKaratepe, Çiğdem; Daloğlu, Ebru Melek; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2003Teachers and learners perspectives on learner role in EFL classroomsSaka, Ayşe Rana; Taşkan, Sibel; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2002Teaching major themes in Evelyn Waugh's three novelsBarut, Erol; Gök, Gülay; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2004Teaching the major themes in Katherine Mansfield's short storiesBarut, Erol; Çetinavcı, Uğur Recep; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
1997Teaching vocabulary and vocabulary acquisition at different graups of learnes who learn English as a foreign languageDurak, Mustafa; Töredi, Belkıs; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2006-09-28Turkish adult language learners' preferences in language learning strategiesBarut, Erol; Karatay, Mehmet; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2009-10-16Turkish EFL teachers' attitudes towards ict integration in language classroomsGenç, Zübeyde Sinem; Işık, Öznur; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2009-02-20Use of examples in teaching l2 word meaning with picturesÖztürk, Meral; Akça, Esra; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2001The value of literary translation in teaching translationZaman, Mehmet; Gülözer, Kaine; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2008-03-21Vocabulary load of the English language coursebook for grade 10Öztürk, Meral; Agan, Melike; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.
2003Word learner and contextual factors in guessing word meaning from context in a second languageÖztürk, Meral; Manga, Berrin; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.