Cr-kaplanmış tahrik dişlilerinde pitting oluşumunun (Deneysel) incelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

1994-10-17

Authors

Güler, Hikmet

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uludağ Üniversitesi

Abstract

Bu çalışmada krom ( Cr ) kaplı bir tahrik dişlisinin sabit yük ve değişik kaplama kalınlıklarında, deney süresine (çevrim sayısına ) bağlı olarak mevcut test cihazında yüzey değişimleri incelendi. Deneylere başlanmadan önce kaynak araştırması yapıldı, konu ile ilgili bilgiler, yapılan araştırmalar ve sonuçları elde edildi. Deneysel çalışmalara başlandığında, öncelikle dört adet pinyon ( tahrik ) dişlisi temin edildi ve bu deney dişlileri'' elektrolitik kaplama yöntemi ile dört farklı kalınlıkta ( 0,012 mm, 0,022 mm, 0,037 mm ve 0,054 mm ) sert krom kaplandı. Dişliler aşındırılmadan önce dişlilerin yüzey pürüzlülükleri ölçüldü, deneyden sonra ise dişlilerin bakaliti alınarak çalışmayan diş kesitinden kaplama sertliği ölçüldü.Daha sonra söz konusu dişliler tork ayarı yapılabilen bir test cihazında 2,5 daNm ' lik sürtünme momentine maruz bırakılan bir volan dişlisi ile 1068 dakika ( 2.105 çevrim ) çalıştırılarak aşındırıldı. Her 5.105 çevrim sonunda aşınma derinliği, toplam pitting alanı ve pitting hasar oranı tespit edilerek kaydedildi.Deney ve Bölüm 7 sonunda elde edilen bulgular grafik haline'de anılan sonuçlar elde edildi.
In this research, wear amount, pitting formation and distribution alongside the tooth profile, were investigated on the four starter motor pinion gears manufactured from SEA 8620 steel and plated different thickness with hard chromium at fixed test load and fixed rotation speed and the parameters mentioned above were measured and evaluated after certain number of cycles.

Description

Keywords

Aşınma, Dişliler, Kaplama, Krom, Sürtünme, Wear, Gears, Coating, Chromium, Friction

Citation

Güler, H. (1994). Cr-kaplanmış tahrik dişlilerinde pitting oluşumunun (Deneysel) incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.