Güzel sanatlar lisesi müzik ve resim öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde uygulamalı derslerin etkililiği üzerine görüşleri (Bursa ili Zeki Müren Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi örneği)

Loading...
Thumbnail Image

Date

2022-08-29

Authors

Çal, Melike Yılmaz

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Bursa Uludağ Üniversitesi

Abstract

COVID-19 pandemi sürecinde, kuramsal derslerle beraber birçok uygulamalı ders, uzaktan eğitim yoluyla verilmek durumunda kalınmıştır. Uygulamalı bir dersin uzaktan eğitim yoluyla verilmesine ilişkin alanyazın incelendiğinde, uygulamalı derslerin kuramsal ağırlıklı yürütülmesinden dolayı sıkıntılar yaşandığı ve öğrenci performansını olumsuz yönde etkilediğine ilişkin araştırma sonuçlarına rastlanmaktadır. Araştırmada Güzel Sanatlar Lisesi Resim ve Müzik Öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde uygulamalı derslerin etkililiği üzerine görüşlerini belirlemek amacıyla nitel araştırma uygulanmıştır. Çalışmada olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmış, doküman analizi ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmış, elde edilen veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Bursa İli Zeki Müren Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’nde görev yapan 7 resim ve 20 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Güzel Sanatlar Lisesi Resim ve Müzik bölümü öğretmenleri ile yapılan görüşmelerden elde edilen bulgular doğrultusunda; pandemi döneminde online olarak yapılan uygulamalı derslerin yüz yüze eğitim kadar verimli geçmediği, dersler sırasında başta, yaşanan bağlantı ve teknik sorunlar olmak üzere, uzaktan eğitim platformlarının uygulamalı müzik ve resim dersleri için yeterli olmadığı ve bu durumun eğitim sürecini olumsuz etkilediği belirlenmiştir. Uygulamalı dersler için uzaktan eğitimin zorunlu haller dışında tercih edilmemesi gerektiği, yapılabilmesi için ise özel bir uygulamanın geliştirilmesi gerektiği ve pandemi sonrasındaki süreçte uygulamalı derslerin eğitimine yüz yüze devam etmek istedikleri sonuçlarına varılmıştır. Uzaktan öğretimin görsel sanat eğitimi ve müzik alanına entegrasyonu, alana özgü yazılım programlarının geliştirilmesi, kullanılan teknolojik donanımın güncellenmesi, senkron eğitim gibi faktörlerin gelecekte olası benzer durumlarda öğrenciler tarafından sistemin daha olumlu algılanmasını etkileyebilir. Sorunlu bölgelerde internet bağlantısında ve altyapısında yapılacak iyileştirmeler uzaktan eğitimin daha fazla öğrenciye ulaşmasını sağlayacaktır.
During the COVID-19 pandemic, many applied courses along with theoretical courses had to be given through distance education. When the literature regarding the teaching of an applied course through distance education is examined, there are research results that show that there are problems due to the theoretical-oriented conduct of applied courses, which affect student performance negatively. In this study, qualitative research was applied in order to determine the opinions of Fine Arts High School Painting and Music Teachers on the effectiveness of applied courses in the distance education process. In this study, phenomenology method was used as the qualitative research pattern, document analysis and method of semi-structured interview was applied. The content analysis technique was done to analyze the data obtained from this research. The research group consists of 7art teachers and 20 music teachers who works at Bursa Zeki Müren Anatolian Fine Arts High School. According to the findings obtained from the interviews with the Fine Arts High School Painting and Music Department teachers, during the pandemic period, the practical lessons held online were not as efficient as face-to-face education. Considering the connection and technical problems experienced during the lessons, it was determined that distance education platforms were not sufficient for applied music and painting lessons and this situation negatively affected the education process. It was concluded that a special application should be developed in order to conduct distance education, otherwise it shouldn’t be preferred for applied courses except in compulsory cases. As a result, teachers wanted to continue the training of applied courses face to face in the post-pandemic period. Factors such as the integration of distance education into the field of visual arts education and music, the development of field-specific software programs, the updating of the technological equipment used, and the synchronous education may affect the students' perception of the system more positively in similar situations in the future. Improvements to be made in internet connection and infrastructure in problematic areas will enable distance education to reach more students.

Description

Keywords

Güzel sanatlar lisesi, Müzik öğretmeni, Resim öğretmeni, Uygulamalı dersler, Uzaktan eğitim, Applied courses, Art teachers, Distance education, Fine arts high school, Music teachers

Citation

Çal, M. Y. (2022). Güzel sanatlar lisesi müzik ve resim öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde uygulamalı derslerin etkililiği üzerine görüşleri (Bursa ili Zeki Müren Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.