İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazım kurallarını uygulama, noktalama işaretlerini kullanma düzeyleri ile yazma eğilimleri, tutumları ve Türkçe ders başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2022-01-31

Authors

Çallık, Emine Ocak

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Bursa Uludağ Üniversitesi

Abstract

İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazım kurallarını uygulama, noktalama işaretlerini kullanma düzeyleri ile yazma eğilimleri, tutumları ve Türkçe ders başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesinin amaçlandığı araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama yöntemine göre gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Van ilinin İpekyolu ilçesinde bulunan dört ilkokulun 4. sınıfında öğrenim gören 294 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin yazım kurallarını uygulama ve noktalama işaretlerini kullanma düzeyini belirlemek için tüm yazım kuralları ve noktalama işaretleri kaldırılmış düzensiz bir metin verilerek öğrencilerin bu metni kurallara uygun şekilde tekrar yazmaları istenmiştir. Öğrencilerin yazmaya karşı tutumları ve eğilimlerine ait veriler ölçekler yardımıyla toplanmıştır. Öğrencilerin yazım iii kurallarını uygulama puanları ile noktalama işaretlerini kullanma puanları arasında pozitif yönlü güçlü bir ilişki; yazmaya yönelik tutum puanları ile yazım kurallarını uygulama ve noktalama işaretlerini kullanma puanları arasında anlamlı zayıf bir ilişki; yazma eğilim puanları ile yazmaya yönelik tutum puanları arasında ise pozitif yönlü güçlü bir ilişki belirlenmiştir. Öğrencilerin Türkçe ders puanları ile noktalama işaretlerini kullanma ve yazım kurallarını uygulama puanları arasında paralellik olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin yazım kurallarını uygulama ve noktalama işaretlerini kullanma puan ortalamaları arasında cinsiyet bağlamında kızların lehine anlamlı fark belirlenirken anne ve baba öğrenim düzeyi, anne ve baba mesleği ve kardeş sayısı değişkenlerine göre anlamlı bir fark belirlenmemiştir. Öğrencilerin yazmaya yönelik olumlu tutum geliştirmeleri için öğrenme ortamında cesaretlendirici ve özendirici etkinliklere yer verilmesi önerilmiştir.
In this study, which was carried out according to quantitative research methods and relational scanning method, it was aimed to examine the relationship between primary school 4th grade students' levels of applying spelling rules, using punctuation marks, and their writing dispositions, attitudes, and Turkish course success. 294 students which are studying in the 4th grade of four primary schools in the İpekyolu district of Van province constitute the research sample. All spelling rules and punctuation marks were removed to determine the level of students use of spelling rules and punctuation, students were given an irregular text, and they were asked to rewrite this text in accordance with the rules. The data of students attitudes and tendencies towards writing were collected with the help of scales. A strong positive correlation v was determined between the students scores for applying the spelling rules and the scores for using punctuation marks; a significant weak correlation was determined between the scores of attitude towards writing and the scores of applying spelling rules and using punctuation marks; on the other hand, a strong positive relationship was determined between the writing disposition scores and the writing attitude scores. It has been determined that there is a parallelism between the Turkish course scores of the students and the scores of using punctuation marks and applying the spelling rules. A parallelism was determined between the Turkish course scores of the students and the scores of using punctuation marks and applying spelling rules. There was a significant difference in favor of girls in terms of gender between the students' mean scores of applying the spelling rules and using punctuation marks, no significant difference was determined according to the variables of parents education level, parents profession and number of siblings. Its suggested to include encouraging and inspirer activities for learning environment in order for students to develop positive attitudes towards writing.

Description

Keywords

İlkokul, Noktalama işaretleri, Yazım kuralları, Yazma eğilimi, Yazma tutumu, Primary school, Punctuation, Spelling rules, Writing tendency, Writing attitude

Citation

Çallık, E. O. (2022). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazım kurallarını uygulama, noktalama işaretlerini kullanma düzeyleri ile yazma eğilimleri, tutumları ve Türkçe ders başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.