Okul öncesi öğretmenlerinin din ve değerler eğitimi hakkındaki görüşleri üzerine nitel bir araştırma

Loading...
Thumbnail Image

Date

2021-08-23

Authors

Sürmen, Sümeyye

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Bursa Uludağ Üniversitesi

Abstract

Bu çalışma çocuğun hayatında büyük rol oynayan okul öncesi öğretmenlerinin din ve değerler eğitimi hakkındaki görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda 3-6 yaş döneminin gelişim özellikleri ele alınmakta ardından okul öncesi dönem dinî gelişim ve değer gelişiminden bahsedilmektedir. Çalışmanın son kısmında ise Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmî okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 13 okul öncesi öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmelerden elde edilen veriler, okul öncesi öğretmenlerinin din eğitimi hakkındaki görüşleri, değerler eğitimi hakkındaki görüşleri, okul öncesi öğretmenlerinin din ve değerler eğitiminin birlikte verilmesine dair görüşleri olarak üç ana başlık altında incelenmeye çalışılmıştır.
This study aims to examine the views of preschool teachers on religion and values education, who play a major role in the child's life. In this context, the developmental characteristics of the 3-6 age period are handled, followed by the pre-school religious development and value development. In the last part of the study, semi-structured interviews were conducted with 13 preschool teachers working in official pre-school education institutions affiliated to the Ministry of National Education. The data obtained from these interviews were tried to be examined under three main headings: the views of preschool teachers on religious education, their views on values education, and the views of preschool teachers on giving religion and values education both together.

Description

Keywords

Din eğitimi, Okul öncesi din eğitimi, Okul öncesi öğretmenleri, Değerler eğitimi, Hoşgörü, Doğruluk, Sorumluluk, Religious education, Preschool religious education, Preschool teachers, Values education, Tolerance, Righteousness, Responsibility

Citation

Sürmen, S. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin din ve değerler eğitimi hakkındaki görüşleri üzerine nitel bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.