The effect of social media on purchase intention: A comparison of Turkish and Afghan social media users

Loading...
Thumbnail Image

Date

2021

Authors

Paiman, Rahima

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Bursa Uludağ Üniversitesi

Abstract

İnternetin ve özellikle sosyal medyanın ortaya çıkışı, tüketicilerin ve pazarlamacıların iletişimini değiştirmiştir. Sosyal medya web siteleri, birçoğu siteleri günlük yaşamlarına ve iş uygulamalarına dahil eden milyonlarca kullanıcıyı cezbetmektedir. Ayrıca sosyal medya, operatörlerin özellikle akran grupları arasında iletişimi sağlayan iletişim ağı üyeliğine ekleyerek akranlarla bağlantı kurmalarına olanak sağlar. Son yıllarda medyada çok büyük değişimler yaşanıyor. Dünya çapında internet sosyal medya kullanıcılarının sayısı arttıkça, iletişim yöneticisi, tüketiciler için yapılan çevrimiçi uygulamalarını anlamak zorundadır. Pazarlama, reklam ve promosyonda, küresel gelişmeye ve yüksek maliyetli teknoloji kullanımına giderek artan ilgi, firmaların tüketicilere odaklanma biçimleri değiştirdi. Şimdi bu sorular ortaya çıkıyor: Sosyal medyanın tüketici satın alma niyeti üzerindeki etkileri nelerdir? Afganistan ve Türkiye arasındaki farklar ve karşılaştırmalar nelerdir? Bu saha çalışması, bu soruya ve ilgili sorulara uygun bir cevap sağlayacaktır. Bu çalışma, Sosyal Medyada Akran İletişiminin Satın Alma niyeti üzerindeki Rolünü incelemeyi amaçlamaktadır. Özellikle, bu çalışamada hedefler, cinsiyetin, eğitim düzeyinin ve mesleğin sosyal medya kullanımı üzerindeki etkilerini anlamak ve Afganistan ve Türkiye bağlamında analizini yapmaktır. Bulgular, Afganistan'a kıyasla Türkiye'de sosyal medya kullanımına daha az zaman harcandığını göstermektedir. Ayrıca Türkiye'de Instagram erkekler ve kadınlar arasında daha popülerken, Afgan erkek ve kadınları daha çok Facebook'u tercih ediyor. Her iki ülkede de sosyal medya iletişim ve eğlence amaçlı kullanılmaktadır. Ayrıca, Facebook Türkiye'de sadece lise öğrencileri arasında popülerken, Afganistan'da yüksek kalibreli bireyler Facebook'a düşkündür. Her iki kategori de sosyal medyayı eğlence ve iletişim için kullanır. Her iki ülkede de çalışanlar, iş arayanlar ve profesyoneller için bir platform olan LinkedIn ile daha az ilgileniyor. Öte yandan, her iki ülkede de çalışanlar Facebook ve Twitter ile daha fazla ilgileniyor. Bu konudaki en büyük fark, Türk çalışanların sosyal medyada Afgan çalışanlara göre daha az vakit geçirmesidir. Ancak her iki ülkedeki öğrenciler de Facebook kullanıyor. Bulgulara göre, sosyal medya kullanımı Türkiye'de önemli ölçüde satın alma niyetine yol açmaktadır. Akran grubunun özelliği, ürün tutumu ve ürün ilgilenimi satın alma niyetine önemli derecede katkıda bulunur. Afganistan örneğinde bulgular, sosyal medya kullanımı ile satın alma niyeti arasında kayda değer ve önemli olmayan bir pozitif ilişki olduğunu göstermektedir. Olumlu ilişkiye katkıda bulunan değişkenler, akran iletişimi, ürün tutumu, ürün ilgilenimi ve benzersiz olma ihtiyacıdır. Oysa akran bağı bağlantısı ve akran kimliği arasında pozitif bir ilişki vardır ancak etkisi önemsizdir. Oysa akran bağı ile akran kimliği arasında pozitif bir ilişki vardır ancak etkisi önemsizdir.
Emergence of internet and especially social media the communication of consumers and marketers have changed. Social media websites attract millions of users, many of whom incorporated the sites into their daily lives and business practices. Besides, social media provide possibilities to the operators to connect with peers by adding them to communication network membership, which enables communication, particularly among peer groups. In the recent years media had enormous changes. As the number of internet social media users are increasing worldwide, the communication manager has to understand the online practices of consumers. Growth of intentions on global development and high-cost use of technology in marketing, advertising and promotion, the way in which firms focus on consumers had changed. Now the question arises: what are the effects of social media on consumer intention to purchase? And what are the differences and comparisons between Afghanistan and Turkey? This field study will provide an appropriate answer to this question and related questions. This study aims at examining Role of Social Media Peer Communication Impacts on Purchase intention. Specifically, the objectives are understanding implication of gender, level of education and occupation on usage of social media as well as analysis of above in context of Afghanistan and Turkey. Findings suggest that less time is spent on use of social media in Turkey as compared to Afghanistan. Furthermore, Instagram is more popular amongst male and female in Turkey whereas Afghans male and female mostly prefer Facebook. In both countries social media is used for communication and entertainment purposes. Furthermore, Facebook is only popular amongst high schoolers in Turkey whereas, in Afghanistan individual in with higher caliber are fond of Facebook. Both categories use social media for entertainment and communication. In both countries employees are less interested in LinkedIn which is platform for jobseekers and professionals. On the other hand, in both countries employees are more interested in Facebook and Twitter. A major difference in this regard is that Turkish employees spend less time in social media as compared to Afghan employees. However, students in both countries use Facebook. According to findings use of social media leads to purchase intention at a significant extend in Turkey. Identification of peer group, product attitude, and product involvement highly contribute to this significant effect. In the case of Afghanistan findings suggests a significant and insignificant positive relationship between use of social media and purchase intention. Variables contributing to positive relationship are peer communication, product attitude, product involvement and need for uniqueness. Whereas peer Tie connection and peer identification have positive relationship but insignificant effect.

Description

Keywords

Akran iletişimi, Sosyal medya, Satın alma niyeti, Pazarlama, Ürün tutumu, Ürün ilgilenimi, Peer communication, Social media, Purchase intention, Marketing, Product attitude, Product involvement

Citation

Paiman, R. (2021). The effect of social media on purchase intention: A comparison of Turkish and Afghan social media users. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.