Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin akademik erteleme davranışı ve benlik saygısı düzeylerinin incelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2020-11-20

Authors

Kaya, Atalay

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Bursa Uludağ Üniversitesi

Abstract

Bu araştırmada Spor bilimleri fakültesinde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ile Antrenörlük Eğitimi bölümünde okuyan 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin akademik erteleme davranışları ile benlik saygısı arasındaki cinsiyet, yaş, öğrenim gördükleri alan ve sınıf düzeylerine göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığının ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu dört farklı üniversitede eğitim gören tesadüfi yöntemle seçilen 181 kız öğrenci ve 321 erkek öğrenci olmak üzere Toplam(n)=502 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için Sosyodemografik özelliklerini ölçmek için uzman görüşleri alınarak araştırmacı Çakıcı(2003) tarafından geliştirilmiş anket “Akademik Erteleme Ölçeği” (AEÖ), Coppersmith Benlik Saygısı Ölçeği ve Demografik Bilgi Formu uygulanmış, sonuçlar değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde IBM SPSS 22.0 Lisanslı Paket Programı kullanılmış; tanımlayıcı istatistik (Frekans, Yüzdelik, Ortalama ve Standart Sapma), tek yönlü Varyans Analizi ve T testinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, BESÖ bölümünün puanı akademik erteleme davranışında ANT bölümünden yüksek bulunmuştur (p=0,022). Bölümler kendi içinde sınıflara göre karşılaştırıldığında ise fark bulunamamıştır (p>0,05). Sınıfların bölüm karşılıklı karşılaştırıldığında 3.sınıf BESÖ öğrencilerinin benlik saygısı puanları anlamlı bir şekilde yüksek bulunmuştur(p=0,037). Akademik erteleme davranışı puanlarında BESÖ 4. sınıf öğrencileri daha yüksek puana sahip olduğu saptanmıştır (p=0,05). BESÖ ve ANT bölüm öğrencilerinde akademik erteleme davranışı ile benlik puanı arasında yüksek bir ilişki vardır (p=0,027 ve p=0,002). Akademik erteleme puanı kadınlarda erkeklerden yüksek bulunmuştur (p<0,001). Elde edilen bulgular, yapılan araştırmalar ışığında tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
With different research courses, the field of education, gender, age and education of 3rd and 4th year students studying for Physical Education and Coaching Education in the faculty of sports sciences in this education. It consists of 181 female students and 321 male students (N = 502). “Academic Procrastination Scale” (AEÖ), Bakırcı Self-Esteem Scale and Demographic Information Form were applied and evaluated. IBM SPSS 22.0 Licensed Package Program was used to analyze the data; It used descriptive statistics (Frequency, Percentage, Average and Standard Deviation), one-way Variance Analysis and T test. According to the result of the research, high scores from the ANT department in academic procrastination behavior (p = 0.022). The departments are available by class in itself. No difference was found (p> 0.05). Self-esteem scores of 3rd grade PPS students (p = 0.037). It was found that the scores of academic procrastination behavior had higher scores in the 4th grade (P = 0.05). There is a high correlation between academic procrastination behavior and self-score in the PEST and ANT department (p = 0.027 and p = 0.002). Academic procrastination score is higher than females than males (p <0.001). The findings are discussed in the light of the researches and will be found here.

Description

Keywords

Akademik erteleme davranışı, Benlik saygısı, Spor, Üniversite, Academic procrastination, Self-esteem, Sports, University

Citation

Kaya, A. (2020). Spor Bilimleri fakültesi öğrencilerinin akademik erteleme davranışı ve benlik saygısı düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.