Bir iletişim aracı olarak internet siteleri: en büyük 100 sanayi firmasının internet sitelerinin içerik analizi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2002

Authors

Yalçın, Azmi
Demircioğlu, Mert

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

İnternet kullanıcılarının demografik yapısı, eğitim ve gelir düzeylerine göre çeşitlilik göstermeye başlamıştır. İnternet kullanıcılarının daha da genelleşmesiyle pazar iletişimi olarak birleşik internet sitelerinin kullanımının çekiciliği artmaktadır. İnternet sitelerinin, kendilerine özgü önemli yetenekleri firmalara, hedef müşteri kitlesi haline gelecek internet kullanıcılarıyla direkt olarak iletişim kurma fırsatı sağlar. Bu çalışmada internet sitelerinin içerik analizi; ürün tanıtımı, fiyatlandırma ve satıcı/dağıtıcı yer bilgileri, ilişkili ve ilişkisiz reklamlar, satış promosyonları ve satış desteği, direkt pazarlama faaliyetleri, firma hakkında genel bilgi, müşteri hizmetleri ve halkla ilişkiler kategorilerini içerecek şekilde yapılmıştır. Endüstriler arasındaki farklılıklar, endüstriyel sınıflandırmaya dayanarak tanımlanmıştır. İnternet siteleri firma tarihçesi gibi temel firma bilgileri içeren oldukça basit olanlardan, müşteri hizmetleri, on-line hesap bilgileri ve genel promosyonlar gibi direkt pazarlama faaliyetlerine odaklanan oldukça kompleks olanlar arasında çeşitlilik göstermektedir.
The demographics of Internet users are becoming more inclusive of varying educational levels and incomes. As users become more mainstream, the attractiveness of using corporate Web sites as a marketing communication increases. The growth and unique capabilities of Web sites present the opportunity for companies to communicate directly with Internet users who are increasingly more like their target customer. In this study content analysis of web sites utilizing categories was performed including communicating product, pricing and dealer/retail location information, related and unrelated advertisements, sales promotion, direct marketing, basic company information and public relations. The differences among industries based on industrial classifications were identified and the Web sites ranged from very simple ones that focused on basic company information, such as company history to very complex ones that focused on direct marketing activities and sales promotions, such as customer service, online account information and general promotions.

Description

Keywords

Bir iletişim aracı olarak internet siteleri, Internet, En büyük 100 sanayi firmasının internet sitelerinin içerik analizi, Content analysis of web sites, Communication media, Marketing communication

Citation

Yalçın, A. ve Demircioğlu, M. (2002). "Bir iletişim aracı olarak internet siteleri: en büyük 100 sanayi firmasının internet sitelerinin içerik analizi". Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(1), 111-127.