Öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşlerine göre uluslararası bakalorya okullarında değerler eğitimi açısından okul ortamı

Loading...
Thumbnail Image

Date

2016

Authors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uludağ Üniversitesi

Abstract

Uluslararası Bakalorya (UB) programı önce farklı ülkelere taşınmak durumunda kalan kişilerin çocukları için tasarlanmıştır. Daha sonra yerel müfredatı UB sistemiyle işleyen okullar da açılmaya başlanmıştır. UB okullarında dersler sorgulanarak işlenir, öğrencinin belli tutum ve davranışları kazanması arzu edilir. Bu çalışmanın temel amacı, Uluslararası Bakalorya modelinin uygulandığı okullardaki değerler, ahlâk ve din eğitimi konularında resmi ve örtük program uygulamalarını, ortamsal özellikleri ve şartları inceleyip tartışmaktır. Çalışmanın içeriği, Uluslararası Bakalorya Okullarının özellikleri, söz konusu okullardaki değerler, ahlak ve din eğitimi, okul ortamı vb. konularla sınırlıdır. Okullarda resmi program kadar örtük programa da önem verildiği, okul içi ve dışı etkinliklerle değerlerin desteklendiği, öğretmenlerin rol model olduğu, eğitimin hayatın içerisinde ve somutlaştırarak verildiği belirlenmiştir.
International Baccalaureate (IB) programme was initially designed for children whose parents have to live in a different country than their homeland. In the course of time, schools that treat local curriculum pursuant to IB system were also established. In IB schools, students are allowed to question during classes, so that they gain certain attitudes and behaviours. The essential objective of hereby study is analysis and discussion on values at schools where International Baccalaureate model is applied, official and implicit programme applications with regard to education of morals and religion, as well as environmental features and conditions. Content of study is restricted with features of International Baccalaureate Schools, values in mentioned schools, education of morals and religion and school environment. The consequences of the study reveal implicit programmes are applied as well as official ones at schools, the values are supported by in and out-of-school activities, teachers are role models, and the education is provided within daily life through concretisation.

Description

Keywords

Değerler eğitimi, Uluslararası bakalorya, Din eğitimi, Ahlâk eğitimi, International baccalaureate, Temel eğitim, Moral education, Values education, Religious education, Basic education

Citation

Şanver, M. (2016). ''Öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşlerine göre uluslararası bakalorya okullarında değerler eğitimi açısından okul ortamı''. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 25(2), 81-96.