Tıp fakültesi öğrencilerinde yeme tutumları ile algılanan stres ve stresle başa çıkma arasındaki ilişkinin incelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2020-01-08

Authors

Doğruel, Esra

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Bursa Uludağ Üniversitesi

Abstract

Bu çalışmada tıp fakültesi öğrencilerinde yeme tutumları ile algılanan stres ve stresle başa çıkma yolları arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Ayrıca bu değişkenlerin öğrencilerin öğrenim görmekte oldukları dönemlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı sorusuna cevap aranmıştır. Araştırma örneklemi Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesinde dönem 2-3-4-5'te öğrenim görmekte olan 200 öğrenciden oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak demografik bilgi formu, Yeme Tutum Testi (YTT), Algılanan Stres Ölçeği (ASÖ) ve Stresle Başa Çıkma Ölçeği (SBÇÖ) kullanılmıştır. Çalışma sonucuna göre, yeme tutumu grupları arasında demografik değişkenlere göre fark bulunmamıştır. Anormal yeme tutumuna sahip öğrencilerin normal yeme tutumuna sahip öğrencilere kıyasla ortalama sosyal destek alt ölçek puanının daha yüksek olduğu görülmüştür. Problem odaklı başa çıkma ve algılanan stres puanı arasında ise ters yönlü anlamlı ilişki saptanmıştır. Ayrıca dönemler arasında kaçınma odaklı başa çıkma puanlarına göre; klinik grupları arasında kaçınma odaklı başa çıkma puanlarına göre fark bulunmuştur. Çalışmadan elde edilen bulgular literatür çerçevesinde tartışılmıştır.
In the current study, the relationship between eating attitudes and perceived stress and coping ways with stress were investigated among medical students. Whether these variables are differentiated according to class levels were also examined. The sample of the study consisted of 200 medical students from 2-3-4-5 class levels at the Medical Faculty of Bursa Uludag University, Turkey. Demographic Information Form, Eating Attitude Test (EAT), Perceived Stress Scale (PSS) and Coping with Stress Scale (CSS) were used. According to the result, there was no difference between eating attitude groups in terms of demographic variables. Abnormal eating attitude group had the mean of social support subscale score compared to normal eating attitude group. Negative correlation was found between problem focused coping subscale and perceived stress scores. Moreover, there was a significant difference in the class levels in terms of avoidance focused coping subscale score. There was also significant difference between clinical groups with regard to avoidance focused coping subscale score. The results are discussed within the scope of the literature.

Description

Keywords

Yeme tutumu, Algılanan stres, Stresle başa çıkma, Tıp öğrencileri, Eating attitude, Perceived stress, Coping ways with stress, Medical students

Citation

Doğruel, E. (2020). Tıp fakültesi öğrencilerinde yeme tutumları ile algılanan stres ve stresle başa çıkma arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.