Taşıtlarda ağırlık azaltımında hafi̇f malzeme olarak alümi̇nyum kullanımı ve opti̇mi̇zasyon

Loading...
Thumbnail Image

Date

2020

Authors

Çağlayan, Recep

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Bursa Uludağ Üniversitesi

Abstract

Teknolojinin gelişmesi ile birlikte başta güvenlik gereksinimleri olmak üzere konfor ve performans talepleri gibi artan istekler araçların ağırlığını artırmıştır. Bu çalışmada taşıt ağırlığının zamanla artma nedenleri incelenmiştir. Artan taşıt ağırlığı nedeniyle oluşan sorunlar ve ağırlık azaltma çalışmaları incelenmiştir. Ağırlık azaltmada en çok kullanılan hafif metal olarak alüminyum incelenmiştir. Alüminyumun taşıtlarda kullanımı ile sağlanan faydalara değinilmiştir. Ağırlık azaltımında alüminyum kullanımının yanında bilgisayar destekli optimizasyon teknikleri ile daha iyi sonuçlar elde edilebilmesi araştırılmıştır. Salıncak kolu tasarımında çelik malzeme yerine alüminyum alaşımı kullanımı ile hafifletme sağlanmaya çalışılmıştır
With the development of technology, increasing demands such as comfort and performance demands, especially safety requirements, increased the weight of the vehicles. In this study, the reasons for the increase in vehicle weight over time were examined. Problems caused by increased vehicle weight and weight reduction studies were examined. Aluminum has been studied as the most used light metal in weight reduction. The benefits provided by the use of aluminum in vehicles are mentioned. In addition to the use of aluminum in weight reduction, it has been researched to obtain beter results with computer-aided optimization techniques. In the design of the wishbone, an effort was made to use aluminum alloy instead of steel material.

Description

Keywords

Alüminyum, Optimizasyon, Ağırlık azaltımı, Yakıt tasarrufu, Taşıt ağırlığı, Salıncak kolu, Aluminum, Optimization, Mass reduction, Fuel saving, Vehicle weight, Wishbone

Citation

Çağlayan, R. (2020). Taşıtlarda ağırlık azaltımında hafi̇f malzeme olarak alümi̇nyum kullanımı ve opti̇mi̇zasyon. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.