Sınav sistemi değişikliklerinin öğrencilerin anksiyete düzeylerine etkisi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2019-06-10

Authors

İnkaya, Mehmet

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Bursa Uludağ Üniversitesi

Abstract

Bu araştırmada, 2018 yılında yapılan üniversite sınav sistemi değişikliklerinin öğrencilerin anksiyete düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi 2018 yılı üniversite sınav değişiklerinden etkilendikleri varsayılan; 1- Üniversite sınavını 2018 yılında kazanan Uludağ Üniversitesinde okuyan 50 erkek ve 50 kız öğrenci, 2- Üniversite sınavını 2018 yılında kazanamayan Sınav Eğitim Merkezlerinde üniversite sınavına hazırlanan 50 erkek ve 50 kız öğrenci, 3- 2018 üniversite sınav değişiklikleriyle 2019 yılında üniversite sınavında karşılaşacak Bursa Ulubatlı Hasan Anadolu Lisesi 12. Sınıfında okuyan 50 erkek, 50 kız öğrenci olarak belirlenmiştir. Araştırmada örneklemini oluşturan 300 öğrenciye "STAI TX-I Durumluk ve STAI TX- 2 Süreklilik Anksiyete" ölçekleri uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde LSD ve t- testi kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel analizler; öğrencilerin durumluk anksiyetelerinin sürekli anksiyetelere göre, kızların durumluk ve sürekli anksiyetelerin de erkeklere göre yüksek olduğu sonucunu göstermektedir. Varılan gerçeklerin ışığında 2018 yılında üniversiteye giriş sınavlarında yapılan değişikliklerin Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) yetkililerince öğrencilerin kaygılarını düşüreceği ve başarılarını yükselteceği söylemleri de karşılıksız kalmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sınava az bir süre kala yapılan sınav değişiklikleri 2018 yılında sınava giren öğrencilerin anksiyete düzeylerini 2019 yılında sınava girecek öğrencilere göre daha da yükseltmiştir. Bu gerçeklere dayanarak sınav değişikliklerinin en az iki öğretim yılı öncesi ve hiçbir soruya yer bırakmayacak şekilde ihtiyaca göre yapılmasının öğrencilerimizin anksiyete düzeyleri ve ülkemizin geleceği öğrencilerimiz için önem taşıdığı değerlendirilmektedir.
In this study, the effect of university exam system changes in 2018 on the anxiety levels of students was examined. The sample of the study was assumed to be affected by 2018 university exam changes; 1- 50 male and 50 female students studying at Uludağ University, who passed the university exam in 2018 2- 50 male and 50 female students who could not pass the the university exam in 2018 and are preparing for university exam 3- 2018 university exam changes will be encountered in the university exam in 2019 Bursa Ulubatlı Hasan Anatolian High School's students 50 students, 50 girls were determined. In the study, "STAI TX-I State and STAI TX-2 Trait Anxiety scales were applied to 300 students. LSD and t-test were used to analyze the data. In the statistical analysis; It was found that the state anxiety of the students were higher than the trait anxiety and the female students' state and trait anxiety was higher than male students' anxiety. In the light of the realities, the statement made by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) stated that the changes made in the university entrance exams in 2018 would reduce the students' concerns and increase their success. However these discourses were unreciprocated. According to the results of this study, the examination changes made less time before the examination, the anxiety levels of the students who took the exam in 2018 increased compared to the students who will take the exam in 2019. Based on these facts, it is considered that exam changes should be made before the at least two academic years and no questions will be required for anxiety level of our students.

Description

Keywords

Anksiyete, Kaygı, Sınav kaygısı, Üniversite sınavı, Öğrenci, Anxiety, Worry, Exam anxiety, University exam, Student

Citation

İnkaya, M. (2019). Sınav sistemi değişikliklerinin öğrencilerin anksiyete düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü.