Programlı müzik: İzlenimci müzikte doğa betimlemeleri ve C. Debussy’nin ‘su’ temalı piyano parçaları

Loading...
Thumbnail Image

Date

2017-07-31

Authors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uludağ Üniversitesi

Abstract

Programlı müziğin en temel içeriklerinden biri doğa betimlemeleridir. İzlenimci müzik sanatında da, izlenimci (empresyonist) resim sanatında olduğu gibi, doğa ve doğayla ilgili öğeler önem kazanmış ve eserlere konu olmuştur. Bu araştırmada, doğa betimlemesi içeren programlı müziğin izlenimcilikteki ve C. Debussy’nin ‘su’ teması içeren programlı solo piyano parçalarındaki etkisi incelenmiştir. Bu çalışmada araştırma yöntemi olarak taramaya dayalı betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır; söz konusu piyano parçaları derlenerek kronolojik olarak listelenmiş ve C. Debussy’nin bu parçalardaki ‘su’ programının betimsel çözümlemeleri sunulmuştur. Bunun yanı sıra, programlı müzik kavramı, programlı müziğin izlenimcilik akımındaki yeri ve müzik sanatındaki işlevi araştırılmıştır.
Description of nature is one of the most basic contents of programmed music. As in impressionistic painting, elements involving nature gained importance and became subjects of pieces of art also in impressionistic music. In this research, the effect of programmed music with nature descriptions on impressionistic music and on C. Debussy’s piano pieces involving ‘water’ theme is studied. As a research method, descriptive analysis based on literature review is used; C. Debussy’s piano pieces that have ‘water’ theme are collected and listed chronologically and descriptive analysis of C. Debussy’s ‘water’ programmed in those pieces are presented. Also in this study, the notion of programmed music, its place and function in impressionistic music are researched.

Description

Keywords

Program, İzlenimcilik, Piyano, Debussy, Su, Programmed, Impressionism, Piano, Water

Citation

Çalgan, B. (2017). “Programlı müzik: İzlenimci müzikte doğa betimlemeleri ve C. Debussy’nin ‘su’ temalı piyano parçaları”. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(33), 651-670.