Operaların piyano eşliklerinin yorumlanması

Loading...
Thumbnail Image

Date

2012-07-31

Authors

Artaç, Arman

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uludağ Üniversitesi

Abstract

Bir opera şarkıcısının repertuarının önemli bir bölümünü opera aryaları ve düet, terzet1 , kuartet gibi birlikte söylenen parçalar oluşturur ve bu parçalara, opera türünün doğası gereği hemen hemen her zaman orkestra tarafından eşlik edilir. Bu eşliklerin orkestra tarafından yapılamadığı; ders, atölye çalışması, sınav, yarışma ya da resital gibi ortamlarda söz konusu eşlikler piyano ile yapılmaktadır. Bu makalede, söz konusu ortamlarda yapılan piyano eşliğinin, eğitim sürecindeki ya da profesyonel yaşamdaki bir opera sanatçısına orkestra atmosferini hissettirebilmesi için ortaya konulması gereken yorum konusunda öneriler, çalış teknikleri ve bilgilendirmelere değinilecektir.
A considerable part of an opera singer’s repertoire consists of operatic arias and ensemble pieces. By reason of the form of the genre, the arias and the ensemble pieces in the operas are nearly always accompanied by an orchestra. In the occasions which the accompaniments are not possible to be made by the orchestra, like courses, workshops, examinations, competitions or recitals, the accompaniments are made with the piano. In this article, it will be touched on some suggestions, playing techniques and informations about the interpretation that should be made by the accompanist, to make an opera singer -who is a student or in his/her professional life- felt the orchestral atmosphere.

Description

Keywords

Piyano, Opera, Eşlik, Düzenleme, Piano, Accompaniment, Reduction

Citation

Artaç, A. (2012). “Operaların piyano eşliklerinin yorumlanması”. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(23), 227-242.