Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının incelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2009-08-01

Authors

Evrekli, Ertuğ
İnel, Didem
Balım, Ali Günay
Kesercioğlu, Teoman

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uludağ Üniversitesi

Abstract

Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı Fen ve Teknoloji Öğretim Programının temel amacı, bilgiyi sorgulayabilen, günlük yaşamdaki problemleri çözebilen, yaratıcı düşünebilen ve Fen okuryazarı bireyler yetiştirmektir. Yapılandırmacı yaklaşıma göre öğrenme, bireyin zihinsel süreçler yardımıyla ön bilgilerini yapılandırması sonucunda meydana gelmektedir. Öğrenmenin gerçekleşebilmesi için öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımları gerekmektedir. Bu süreçte öğretmenin rolü ise öğrencilerin bilgiyi yapılandırabilmeleri için ön bilgilerindeki yanılgılarını düzeltmelerine ve eksik bilgilerini gidermelerine yardımcı olmak; öğrenme ortamını öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemektir. Bu nedenle yapılandırmacı yaklaşımda öğretmenler çok önemli bir yere sahiptir. Bu araştırmada meslek yaşantılarında yapılandırmacı yaklaşımı uygulayacak olan Fen Bilgisi öğretmen adaylarının bu yaklaşıma yönelik tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma İzmir ili Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim gören 107 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın sonucunda, fen bilgisi öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının genel olarak yüksek düzeyde olduğu; mezun olunan lise türü göz önüne alınarak yapılan karşılaştırmalarda Anadolu öğretmen lisesinden mezun olan öğretmen adaylarının bu yaklaşıma yönelik tutumlarının diğer öğretmen adaylarına göre daha düşük olduğu belirlenmiştir.
The main aim of Science and Technology Education Curriculum is to grow up the person who is able to enquire information, solve problem in daily life, and think creatively and science literacy. According to constructivism, learning occurs in the result that person constructs his/her previous experiences and knowledge through the cognitive processes. To achieve learning, it is necessary for students to participate in the learning process actively. The role of teacher in this process is to help students rearrange misconceptions in previous experiences and complete the incomplete knowledge which they have; to arrange learning environment according to the needs of students. Therefore, teachers are of great importance in constructivist approach. This study aims to determine the science pre-service science teachers’ attitude toward constructivist approach, who will apply constructivist approach in their profession life. 107 pre-service science teachers in third and fourth class in science education department from Izmir Dokuz Eylul University, the Faculty of Buca Education have participated in this research. In the result of this study, it is found out that the pre-service science teachers attitude toward constructivist approach is generally high level; however, the attitudes of them graduating from Anatolian Teacher High School is lower than other pre-service science teachers according to the situation of high school graduation.

Description

Keywords

Fen bilgisi öğretmen adayları, Yapılandırmacı yaklaşım ve tutum, Science pre-service teachers, Constructivist approach and attitude

Citation

Evrekli, E. vd. (2009). “Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının incelenmesi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 22(2), 673-687.