Kontrbas eğitiminde Çağdaş Türk Müziği eserlerinin yeri ve değerlendirilmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2009-08-01

Authors

Akkor, H. Özgür
Türkmen, Uğur

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uludağ Üniversitesi

Abstract

Çağdaş Türk Müziği, konservatuvarlarda verilen müzik eğitimi içerisinde yer alması gereken, ulusumuzun renklerini ve özgünlüğünü taşıyan önemli bir müzik türüdür. Bu çalışmada, Çağdaş Türk Kontrbas Müziği dağarcığının konservatuvarlarda verilmekte olan kontrbas eğitimi müfredatları içerisinde yer alabilecek özelliklere sahip olup olmadığı ve konservatuvarlarımızda verilmekte olan kontrbas eğitiminde Çağdaş Türk Kontrbas Müziği eserlerine ne derecede yer verildiği araştırılmıştır. Bilimsel geçerlilik ve güvenilirlikle saptanan veriler ışığında Çağdaş Türk Kontrbas Müziği ve eğitiminin gelişimine katkıda bulunması amaçlanmıştır. Çağdaş Türk Müziği bestecileri ve yapıtları incelenmiş, içlerinden kontrbas için yazılmış ve Çağdaş Türk Kontrbas Müziği dağarcığını oluşturabilecek eserler seçilmiştir. Bu eserlerin eğitim dağarcığına ve kontrbas konser dağarcığına katılması; kontrbas eğitimi alan öğrencilerin, kendi ulusunun renklerini taşıyan eserleri seslendirerek çalgıyla bütünleşmelerine ve Çağdaş Türk Kontrbas Müziği’nin yaygın olarak tanınmasına katkıda bulunacaktır.
Contemporary Turkish Music is an important genre of music, which represents the colours and originality of our nation, and which should be included in conservatory music education. This study inquires on whether Contemporary Turkish Contrabass Music possesses the attributes necessary to be included in curriculums for contrabass education in conservatories; and to which extent Contemporary Turkish Contrabass Music pieces are included in the contrabass education given in our conservatories. The aim is to contribute to the development of Contemporary Turkish contrabass Music and its education, in light of data established with scientific accuracy and reliability. Contemporary Turkish Music composers and their works have been studied; those composed for the contrabass and which can constitute a Contemporary Turkish Contrabass Music pool have been selected. The addition of these works to the education and contrabass concert repertoires, will contribute to the the union of students who receive contrabass education with the instrument, by performing works that embody the colours of their nation; and to the widespread recognition of Contemporary Turkish Contrabass Music.

Description

Keywords

Kontrbas, Çağdaş Türk Müziği, Eğitim, Konservatuvar, Kontrbas eğitimi, Double bass, Modern Turkish Music, Education, Conservatories, Double bass education

Citation

Akkor, H.Ö. ve Türkmen U. (2009). “Kontrbas eğitiminde Çağdaş Türk Müziği eserlerinin yeri ve değerlendirilmesi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 22(2), 605-622.