Türkiye’nin ilk yerli tramvayı ipekböceği hattı üzerine bir analiz

Loading...
Thumbnail Image

Date

2016-12-30

Authors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uludağ Üniversitesi

Abstract

Kent içi ulaşım sistemlerinde alternatif bir ulaşım sistemi oluşturan tramvayların, gün geçtikçe toplu ulaşımdaki rolleri artmaktadır. Türkiye’de her ne kadar tramvay kullanımı yeterli seviyelerde olmasa da, ülkemizin ürettiği ilk tramvay olan İpekböceği (SilkWorm) tramvayının Türkiye raylı sistem tarihindeki yeri şüphesiz önemli olacaktır. İpekböceği 2013 yılının sonlarına doğru işletime açılan Bursa T1 tramvay hattında hizmet vermeye başlamasıyla birlikte bazı tartışmaları da beraberinde getirdi. Çok yeni olmakla birlikte bu önemli tramvay hattının gözlemlenen bazı sorunları mevcuttur. Mevcut verilerin henüz yeterli olmamasından dolayı şimdilik bu çalışmada sadece bir GZFT analizi yapılarak ortaya çıkan sorunlara karşı bazı çözüm önerileri sunulmaktadır.
The role of tramways as an alternative public transportation system has been increasing in urban transportation system. Although, the use of tramway is not at desired level compared to the use of rubber-tired based public transportation modes in Turkey, the SilkWorm (İpekböceği), being the first domestic tram produced in Turkey, will have a great impact on Turkey rail public transportation system. However, some arguments have arisen over its first operation on T1 tram line in Bursa which was built in the end of 2013. Though, it is relatively very new one, some problems have already been observed on this line. The available data are not enough yet to do some analysis, therefore only a simple SWOT analysis is carried out to define the problems that appeared after its operation on the line and to put forward some possible solutions for them.

Description

Keywords

Tramvay, İpekböceği, Bursa, Tram, SilkWorm

Citation

Simit, K. O. vd. (2016). "Türkiye’nin ilk yerli tramvayı ipekböceği hattı üzerine bir analiz". Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 21(2), 489-498.