İnşaat firmalarında sürdürülebilir konut pazarlama stratejileri

Loading...
Thumbnail Image

Date

2020-02-10

Authors

Algül, Betül

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Bursa Uludağ Üniversitesi

Abstract

Artan ihtiyaçlar sonucu kitlesel üretimin artması, insanların hayatlarını bir yandan kolaylaştırırken, diğer taraftan sınırlı kaynaklar üzerinde baskı yaratmaktadır. Bu nedenle oluşacak olumsuz etkilerin azaltılmasında, sürdürülebilir teknolojilerin kullanımı, sürdürülebilir ürün içeren yapıların talebi ve bu yapıların tüketici pazarına ulaştırılması büyük önem arz etmektedir. Günümüz insanlarının konfor ihtiyacının hayli yüksek olması, teknolojideki artan ve devam eden gelişme gibi faktörler, performansı yüksek binaların üretimini zorunlu hale getirmiştir. Bu çalışmada, öncelikle Türk inşaat sektörüne değinilerek, konutun önemi ve ülkemizdeki tarihsel gelişimine yer verilmiştir. Konut üretim şekilleri ile konut sektörüne etki eden unsurlar ve sürdürülebilirlik kavramı ele alınmıştır. Firmalar tarafından sürdürülebilir konut uygulamalarının faaliyete geçirilmesi ve pazarlama konusu araştırılmıştır. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, literatür taraması sonucu elde edilen veriler yer almaktadır. İkinci bölümde, Bursa ilinde sürdürülebilir konut uygulaması yapan firmalara anket uygulaması yapılarak, elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir.
While facilitating the lives of people, the increase in mass production as a result of the increasing needs creates pressure on limited resources. For this reason, the use of sustainable technologies, the demand for structures containing sustainable products, and the delivery of these structures to the consumer market are of great importance in reducing the negative effects that will occur. Factors such as the high need of comfort of today's people and the increasing and ongoing development in technology have made it essential to produce high performance buildings. In this study, firstly the importance of the house and its historical development in our country are given by mentioning Turkish construction sector. Housing production patterns, the factors affecting the housing sector and the concept of sustainability are discussed. It is also discussed how sustainable housing practices and marketing are put into effect by current companies. The study consists of two parts. The first section includes the data obtained as a result of the literature search. In the second part, the results of a survey made to the companies implementing sustainable housing in Bursa are evaluated.

Description

Keywords

Konut, Bursa, Konut pazarlama, Pazarlama, Sürdürülebilir konut, Sürdürülebilirlik, Housing, Housing marketing, Marketing, Sustainable housing, Sustainability

Citation

Algül, B. (2020). İnşaat firmalarında sürdürülebilir konut pazarlama stratejileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.