Yayın:
The effects of mother tongue grammatical competence and affective factors on the acquisition of English by Turkish EFL students

dc.contributor.advisorÖztürk, İsmet
dc.contributor.authorÖzen, Zehra Deniz
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentYabancı Diller Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-01-19T08:01:43Z
dc.date.available2021-01-19T08:01:43Z
dc.date.issued2019
dc.description.abstractBu çalışma ön yargı ve tutumların, İngilizce öğrenme hedeflerinin ve anadildeki yetkinliğin lise 9. sınıf lise öğrencilerinin İngilizce öğrenimine ne derecede etki ettiğini araştırmaktır. Çalışma, amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak, 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında, Bursa'da yer alan 3 farklı okul türünden, 9. sınıf düzeyinde 87 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmadaki veriler, tutum ölçeği, bireysel durum formu, İngilizce seviye belirleme sınavı ve Türkçe yeterlilik sınavı ile toplanmıştır ve SPSS Statistics 17 programı ve kapsam analizi analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular katılımcıların yabancı dil öğrenimine karşı önyargılarının ve anne eğitim durumunun İngilizce dersine karşı tutumlarını etkilediğini göstermektedir. Katılımcıların İngilizce öğrenmek için motivasyon kaynaklarının başarı ile ilgili olduğu ve anadildeki dilbilgisi yetkinliğinin, İngilizce sınav başarısı ile pozitif korelasyona sahip olduğu görülmüştür. Sonuç bölümünde araştırmanın pedagojik etkileri tartışılmakta ve tavsiyeler verilmektedir
dc.description.abstractThis study aims to figure out to what extent bias against learning a foreign language, attitudes, sources of personal motivation, and L1 grammatical competence affect 9th grade EFL learners' English acquisition. It was conducted through purposeful sampling and with 87 ninth grade students from three different types of high schools in Bursa, in the 2018-2019 academic year. An attitude scale, a personal information declaration form, a Turkish test, and an English test were used to gather data. The data obtained were analyzed by using SPSS Statistics 17 and content analysis. The findings of this study show that bias against learning a foreign language and maternal education level of the participants affect their attitudes towards English. Sources of personal motivation to learn English was found to be associated with academic success and the Turkish grammatical competence was found to be positively correlated with L2 test scores. In the conclusion chapter, the pedagogic implications of the study were discussed and some suggestions were made.
dc.format.extentXVI, 113 sayfa
dc.identifier.citationÖzen, Z.D. (2019). The effects of mother tongue grammatical competence and affective factors on the acquisition of English by Turkish EFL students. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/15269
dc.language.isoen
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBias
dc.subjectAttitude
dc.subjectMotivation
dc.subjectMother tongue
dc.subjectÖn yargı
dc.subjectTutum
dc.subjectMotivasyon
dc.subjectAna dil
dc.titleThe effects of mother tongue grammatical competence and affective factors on the acquisition of English by Turkish EFL students
dc.title.alternativeAna dildeki dilbilgisi yetkinliğinin ve duyuşsal faktörlerin Türk öğrencilerin İngilizce öğrenimine etkisi
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Ana Bilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
10303539.pdf
Boyut:
5.79 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama