2022 Cilt 35 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/27663
Browse
Browsing by Subject "Constructivist teaching"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Matematik okuryazarlığının okul matematiği ile entegrasyonu(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-03-29) Bozkurt, Işıl; Akkaya, Recai; Demir, Furkan; Altun, Murat; Ülger, Tuğçe Kozaklı; Arslan, Çiğdem; Karaduman, Burcu; Özaydın, Zeynep; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.; 0000-0001- 8853-8523; 0000-0001- 8413-8290; 0000-0001- 7354-8155; 0000-0001-9809-9077; 0000-0003-1768-3963Okulda öğrenilen matematiği gerçek yaşama aktarabilme, matematiksel bilgiyi yaşamda kullanabilme ihtiyacı, matematik okuryazarlığı deyimini ön plana çıkarmıştır. Bu ihtiyacın karşılanması okullarda matematik okuryazarı öğrenciler yetiştirmek ve öğretimi bu şekilde planlamakla mümkündür. Bu doğrultudan hareketle bu çalışmada, matematik öğretiminde matematik okuryazarlığını süreç içinde geliştirme amacıyla tasarlanan ve Çift Odaklı Öğretim adı verilen bir öğretim modelinin tanıtılması amaçlanmaktadır. Tasarım tabanlı bir araştırma projesinden elde edilen verilere dayanarak yapılandırılan bu modelde öğretim, matematiksel kavram ve genellemelere ulaşma ve bunları derinleştirme ve pekiştirme üzerine yoğunlaşmaktadır. Çalışmada, modelin içeriği, dayandığı öğrenme kuramları ve örnek bir ders planı üzerinde derse yansıması tüm yönleriyle açıklanmıştır. Modelin varlığına duyulan ihtiyaç, uygulanabilirliği ve başarı potansiyeli literatür ışığında tartışılmıştır.