2024 Cilt 37 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/44176
Browse
Browsing by BUU Author "GÜL, GÜLNİHAL"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Güzel sanatlar liselerinde koro eğitimi vermekte olan koro eğitimcilerinin alan yeterliklerine ilişkin bir değerlendirme(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2023-12-06) Uzunkavak, Melike Çakan; Özalp, İrem; GÜL, GÜLNİHAL; Bursa Uludağ Üniversitesi/Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı/ Müzik Eğitimi Bilim Dalı; 0000-0001-8039-3470; 0000-0002-8936-6417; 0000-0001-9437-2419Bu araştırmada güzel sanatlar liselerinde görev alan koro öğretmenlerinin alan yeterliklerinin ne düzeyde olduğunun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması; örneklem grubunun belirlenmesinde ise amaçlı örneklem türlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Türkiye’nin farklı bölgelerinde yer alan güzel sanatlar liselerinde görev yapan 11 koro eğitimcisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Örneklem grubuna açık uçlu 8 sorudan oluşan görüşme formu ve 5 soruluk demografik bilgi formu uygulanmıştır. Görüşmeler sonucunda elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen bulgular doğrultusunda bazı katılımcıların kendilerini piyano hâkimiyeti, koro disiplini, koro-şef uyumu ve nefes-ses çalışmaları konusunda yeterli; bazı katılımcıların ise koro dersi hâkimiyetinde kısmen yeterli gördükleri belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda katılımcıların koro dağarlarını yeterli buldukları, öğretmenler arası dağar paylaşımının ve sosyal ağların da söz konusu bu dağara katkı sağladığı belirlenmiştir. Koro öğretmenlerinin çoğunun kendilerini piyanoyu eşlik amacıyla kullanabilme becerisi, sahne hâkimiyeti, mesleki eğitimlere katılım ve eser hâkimiyeti açısından yetersiz; süreç yönetimi becerisi ve liderlik vasfı açısından ise yeterli buldukları tespit edilmiştir.