Browsing by Author "Dizdar, Bilal"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Web tabanlı uzaktan eğitim ile verilen bağlama dersinin konservatuvar lisans düzeyi bağlama dersi kazanımlarına etkisi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-07-04) Dizdar, Bilal; Atalay, Mustafa Aydın; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı/Müzik Eğitimi Bilim Dalı.; 0000-0003-1074-6669Literatürde web tabanlı eğitim alanında, müzik, piyano, gitar ve şan eğitimi gibi çalışmalara rastlanırken, geleneksel Türk Müziği çalgılarından biri olan bağlama ve bağlama eğitimine yönelik materyallerin olmadığı görülmektedir. Bu araştırmada, web tabanlı uzaktan eğitime yönelik oluşturulan ders programı ve ders materyalleri ile verilen bağlama dersinin konservatuvar 3. ve 4. sınıf bağlama dersi kazanımlarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında Giresun Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Geleneksel Türk Müziği Bölümü ders tanıtım formlarından elde edilen ders öğrenim çıktılarına göre 3. ve 4. sınıfa yönelik 14 haftalık uzaktan bağlama eğitimi ders programları planlanmıştır. Bu programlara uygun ders materyalleri hazırlanmış olup programlar 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi'nde uygulamaya konmuştur. Çalışmada karma yöntem benimsenerek; nicel olan deneysel boyutunda lisans 3. ve lisans 4. sınıflarda öğrenim görmekte olan 21 bağlama öğrencisine Deneme Modellerinden "Tek Grup Ön Test- Son Test Modeli" uygulanmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS 25 programı ile analiz edilip örneklem sayısı 30'un altında olduğundan parametrik olan yöntemlerden Bağımlı t- Testi (Paired Samples t-Test) ile sınanmıştır. Elde edilen nicel bulgular kapsamında, tüm öğrencilerin ön test ve son test ortalama düzeylerine bakıldığında, 1. ölçütte zayıf düzeyden iyi düzeye 2 basamak, 2. ölçütte Çok zayıf düzeyden iyi düzeye 3 basamak, 3., 4., 5 ve 6. ölçütlerde çok zayıf düzeyden orta düzeye 2 basamak ilerleme sağladıkları söylenebilir. Ortalama puana göre ölçüt seviyelerinde en az 2 ve en fazla 3 basamak ilerleme olduğu görülmektedir. Araştırmanın nitel boyutunda ise Örnek Olay (Özel Durum) yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem doğrultusunda öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen cevaplar içerik analizine tabi tutularak yorumlanmıştır.