Browsing by Author "Baran, Elif"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Martinus Rorbye’in oryantalist resimleri(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2019-08-28) Baran, Elif; Topallı, Elvan; Bursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Sanat Tarihi Anabilim Dalı/Batı Sanatı ve Çağdaş Sanat Bilim Dalı.19. yüzyıl Avrupa resim sanatının en önemli ve etkili sanat üsluplarından biri Oryantalizmdir. Oryantalist ressamlar arasında Kuzey Avrupa kökenli olanlar oldukça azdır. Ressam Martinus Rorbye (1803-1848), hem Danimarka Altın Çağı’nın başlıca ressamlarından biridir, hem de Danimarka Oryantalizminin en önemli temsilcisidir. Yaşamı ve sanatı ile yaşadığı dönemi tam olarak yansıttığı gibi birçok yönden öncü konumundadır. Kısa yaşamına rağmen çok gezen ve çok resim yapan Rorbye, 1835-36 yıllarında Doğu yolculuğuna çıkmış; izlenimlerini hem yazılı olarak günlüğüne, hem de görsel olarak resimlerine yansıtmıştır. Birçok Oryantalist ressam gibi yolculuğu sırasında yaptığı eskizlerden yararlanarak daha sonra tablolar üretmiştir. Bunlara bağlı olarak döneminin diğer Oryantalist ressamlarıyla benzerlikler gösterdiği gibi farklılıklar da göstermektedir. Bu tez çalışmasındaki amaç, Martinus Rorbye’ı tanıtmak, Danimarka ve Avrupa sanat tarihi içindeki yerini belirlemek; özelikle Oryantalist eserlerini değerlendirerek Oryantalist resim sanatı açısından önemini vurgulamaktır. Bu yapılırken Türkçe, İngilizce ve Danca olarak hem yazılı, hem görsel kaynaklara ulaşılmaya çalışılmış; kütüphanelerden ve internet kaynaklarından bu bağlamda yararlanılmıştır. Ulaşılabilen yazılı ve görsel kaynaklar paralelinde, Martinus Rorbye’ın hayatı, sanatı ve özellikle Oryantalist eserleri ele alınmıştır. Anahtar Kelimeler: Martinus Rorbye, Danimarka, Oryantalist Resim, İstanbulPublication The painting of one of the pioneer orientalist artists, martinus rorbye: "A Turkish notary drawing up a marriage contract in front of the kilic ali pasha mosque, tophane, constantinople"(Ege Univ, 2019-10-01) TOPALLI, ELVAN; Baran, Elif; Topallı, Elvan; Bursa Uludağ Üniversitesi/Fen Edebiyat Fakültesi/Sanat Tarihi Bölümü.; AAH-5121-2021Scriveners, who committed themselves to official and private petition writing in the Ottoman Empire, took on an important task in the social life as well. They usually became the subject of 19th century Orientalist painters as they were mobile and worked in crowded environments that people had an easy access to. The scriveners were depicted near mosques, coffee houses or ports. In the respect, Danish artist Martinus Rorbye's painting named "A Turkish Notary Drawing Up a Marriage Contract in front of the Kilic Ali Pasha Mosque Tophane, Constantinople" is one of the first and pioneer examples of them. In the first part of the article, brief information about the scriveners is given. Then it is written about the places that they worked as Tophane and Kilic Ali Pasha Mosque. In the second part of article, the life and art of Martinus Rorbye is discussed by considering the scriveners in the Orientalist painting. Then the main painting of this article is explained and comparisoned with the other some scrivener paintings. Rorbye has some similarities to Orientalist painters. But also Rorbye differs from other Orientalist painters of the time due to his subject selection, composition layout, and use of figures and colours. In addition to these, he was one of the pioneer Orientalist painters as E.Delacroix. At the end of the article, Rorbye and his painting are interpreted and emphasized of the importance, pioneering role and the place in the art history. For this article, it is used national and international libraries and archives, English, Danish and Turkish sources.