Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/5378
Title: Boyahanelerde proses kontrolünde kolorimetre kullanımı ve mühendislik hizmet bilgilerinin incelenmesi
Other Titles: Investigation of usage of colorimeter in process control in dyehouses and investigation engineering services on this subject
Authors: İskender, M. Abdülhalik
Bayraktar, İsmail
Uludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Tekstil Mühendisliği Ana Bilim Dalı.
Keywords: Spektrofotometre
Kolorimetre
Renk ölçümü
Metamerizm
Renk
Spectrofotometer
Farbmessung
Metamerism
Farbe
Issue Date: 24-Oct-2001
Publisher: Uludağ Üniversitesi
Citation: Bayraktar, İ. (2001). Boyahanelerde proses kontrolünde kolorimetre kullanımı ve mühendislik hizmet bilgilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
Abstract: Bu çalışmada İşletmelerde proses kontrolünde kolorimetre kullanımı ve mühendislik hizmet bilgileri incelenmiştir. Çalışmada konu ile ilgili temel bilgiler, işletmelerde yapılan uygulamalar belirtilmiş işletmelerde yapılamayan uygulamalar önerilmiştir. İşletmelerin performanslarını arttırmak için teknolojiden tam anlamı ile yararlanmaları gerekmektedir. Teknolojiyi kullanırken vasıflı eleman ihtiyara ve araştırma-geliştirmeye önem verilmelidir.
In dieser Arbeit sind die Benutzung de prozess-kontrollierten Kolorimeters bei Betriebe und die Ingenieur-Dienstwissen untersucht worden. Dazu wurden das Basiswissen über dieses Thema und Arbeitstechniken der Betriebe interpretiert. Was noch nicht dazu, den Arbeitstechniken, gehört, wurde vorgescblagen. Damit Betriebe mit ihrer vollen Kapazitaet arbeiten können, solien sie die Technologie richtig und exakt benutzen. Waherend dieser Benutzung muss die Ausbildung der Mitarbeiter beachtet werden, sowie die Forschung und die Entwicklung.
URI: http://hdl.handle.net/11452/5378
Appears in Collections:Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
109757.pdf
  Until 2099-12-31
12.8 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons