Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/1387
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇetin, Sevda Telli-
dc.contributor.authorErgün, Ertuğrul Samet-
dc.date.accessioned2019-11-06T11:05:20Z-
dc.date.available2019-11-06T11:05:20Z-
dc.date.issued2016-02-03-
dc.identifier.citationErgün, E.S.(2016). Bir ticari araç sürücü koltuğunun statik ve dinamik konfor kriterlerine göre incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/1387-
dc.description.abstractBu çalışmada, mevcut bir ticari araç sürücü koltuğunun statik ve dinamik konfor kriterlerine göre durumu incelenmiştir. Konfor değerlendirmesinden önce koltukta bulunan iskelet yapı, sünger ve amortisöre ait mekanik özellikleri öğrenmek için ayrı ayrı fiziksel testler yapılmıştır. Bu testlerden elde edilen veriler, koltuğa ait sonlu elemanlar modeli kurulmasında kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan koltuğa ait hem fiziksel testler hem de sonlu elemanlar analizi yöntemiyle statik ve dinamik konfor değerlendirmesi yapılmıştır. Statik konfor değerlendirmesinde koltuk ve yolcu arasındaki basınç dağılımı incelenmiştir. Dinamik konfor ise ISO 2631 standardına ve koltuğa ait SEAT değerine göre değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonunda testlerden elde edilen verilere göre koltuğun statik ve dinamik konfor kriterlerine göre konforlu olduğu gözlemlenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, an existing driver seat for a commercial vehicle was investigated with depending static and dynamic comfort criteria. Before the comfort evaluation, some physical component tests were done to achieve mechanical properties of the sub-systems as seat frame, foam and damper separately. With achieved mechanical properties, a finite element model was prepared for the complete seat. For the comfort evaluations, both physical tests and finite element analysis were performed. Static comfort was evaluated with pressure distribution between passenger and seat foam. Dynamic comfort was evaluated by depending ISO 2631 standard and SEAT values. At the end of this study, the existing seat was observed as a comfortable seat according to standards.en_US
dc.format.extentVIII, 66 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectStatik konfortr_TR
dc.subjectDinamik konfortr_TR
dc.subjectSürüş konforutr_TR
dc.subjectSürücü koltuğutr_TR
dc.subjectSonlu elemanlar analizitr_TR
dc.subjectTitreşim iletkenliğitr_TR
dc.subjectStatic comforten_US
dc.subjectDynamic comforten_US
dc.subjectRide comforten_US
dc.subjectDriver seaten_US
dc.subjectInite element analysisen_US
dc.subjectVibration transmissibilityen_US
dc.titleBir ticari araç sürücü koltuğunun statik ve dinamik konfor kriterlerine göre incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of a commercial vehicle driver seat according to static and dynamic comfort criteriaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Makine Mühendisliği Anabilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
426040.pdf4.18 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons