Rotkolu mafsal milinde hasar birikimi modellenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2002-01-22

Authors

Oka, Sadri Hakan

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uludağ Üniversitesi

Abstract

Bu tez çalışmasında rotkollarının araç üzerinde bağlantı noktalarını oluşturan mafsal millerinin deneysel ve hesapsal olarak yorulma analizleri yapılmış olup sonuçlar karşılaştırmalı olarak çeşitli diyagramlar ve resimler yardımı ile yorumlanmıştır. Yapılan deneylerin daha doğru sonuçlar vermesini sağlamak amacıyla mafsal miline önce modal analiz yapılmış, böylece yapının doğal frekansı hesaplanmış, testte uygulanan frekans değerinin yapının doğal frekansının çok altında oluğu saptanmışta. Analiz programı ile yapılan çözümde de aynı sonuçlan elde edebilmek için deneydeki değerleri uygun yük ve frekans değerleri kullanılmıştır. Deneysel olarak yapılan çalışmada daha önceki uygulamalar sonucunda literatüre geçmiş değerlere çok yalan sonuçlar elde edilmiştir.
In this study, fatigue analysis of ball joints which connect the drag link joints to each other on a car system was investigated both theoretically and experimentally. The results thus obtained were shown with the help of computational diagrams and figures. Modal analysis was carried out on ball joint in order to determine if there is an agreement between theoretical and experimantal results. Tha data whcih were obtained from the experiment was lower than the body's natural frequency. The same Load and frequency values were applied so as to verify the same results. And the result which verified from experiments were found similar to welknown results.

Description

Keywords

Mafsal mili, Sonlu elemanlar yöntemi, Weibull dağılımı, Yorulma, Yükleme, Joint shaft, Finite element method, Weibull distribution, Fatigue, Loading

Citation

Oka, S. H. (2002). Rotkolu mafsal milinde hasar birikimi modellenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.