Benzinli motorlarda hidrokarbon emisyonlarının motor tasarım ve çalışma parametrelerine bağlılığının teorik olarak incelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2001-10-30

Authors

Akbulut, Olcay

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uludağ Üniversitesi

Abstract

Bu çalışmada içten yanmalı benzin motorlarında segman boşluğu ve yağ filminden kaynaklanan hidrokarbonların oluşum mekanizması incelenmiştir. Mevcut model üzerinde, yağ filmi tarafından emilen HC miktarları ve hidrokarbonların bu ortamdan çıkarak yanma odasındaki hareketleri modelinden faydalanılmıştır. Segman boşluk bölgelerine sıkışan HC miktarları modeli ile bu bölgelerden çıkış modeli ve yanma modeli iyileştirilmiştir. Son olarak motor çalışma parametrelerine ve konstruktif parametrelere bağlı olarak supap kesitindeki ve çevrim boyunca silindir içindeki HC konsantrasyonlarının değişimi incelenmiştir.
In this study, the formation mechanism of hydrocarbons emanating from ring crevices and lubricating oil film, have been investigated. Modelling for HC quantities absorbed by oil film and release model of hydrocarbons from this source is used. Modelling for HC quantities compressed in ring crevices, release model from this source and combustion model is improved Finally the variation of HC concentrations on the valve section and in the cylinder over one cycle are examined depending on various operating parameters and constructive parameters.

Description

Keywords

Benzinli motorlar, Emisyon, Hidrokarbonlar, Segman boşluğu, Gasoline engines, Emission, Hydrocarbons, Piston ring joint

Citation

Akbulut, O. (2001). Benzinli motorlarda hidrokarbon emisyonlarının motor tasarım ve çalışma parametrelerine bağlılığının teorik olarak incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.