Kalite fonksiyon yayılımının incelenmesi ve bir uygulama

Loading...
Thumbnail Image

Date

2005

Authors

Seyhan, Hakan

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uludağ Üniversitesi

Abstract

Kalite Fonksiyon Yayılımı (KFY), firmaların müşterilerini tanımalarına yardım eden, onların ihtiyaç ve beklentilerine en kısa sürede cevap verebilen bir yöntemdir.Yöntemin temeli, müşterilerin sesini dinlemektir.Bu özellik onu, standart kalite yöntemlerinden ayırır. Çalışmada KFY yönteminin ürün geliştirme sürecine uygulanması, klasik kalite yöntemleri ile kıyaslanması, tanımları, tarihçesi ve konuları anlatılmıştır. Daha sonra bir uygulama ile çalışma sona erdirilmiştir.
Quality Function Deployment (QFD) is a method that helps companies to know their clients better and also meet the client’s expectations quickly.Essential of this method is listening to the client’s voice. This characteristic makes it different from the other quality methods. In this study how to apply QFD to product development process, compare it to classical quality methods , it’s own explanations , history and subjects was described .A case study is given to illustrate the QFD method application.

Description

Keywords

Kalite fonksiyon yayılımı, Kalite evi, Müşterinin sesi, Quality function deployment, The house of quality, Voice of the customer

Citation

Seyhan, H. (2005). Kalite fonksiyon yayılımının incelenmesi ve bir uygulama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.