Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumları ve bu tutumları etkileyen faktörler -Edirne örneği-

Loading...
Thumbnail Image

Date

2010

Authors

Özgan, Veysel

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uludağ Üniversitesi

Abstract

Bu araştırmada, “Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumları ve Bu Tutumları Etkileyen Faktörler” Edirne ili örneği ele alınarak incelenmiştir. Öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum düzeyleri tespit edilmiş ve bunların araştırma ölçeğinde belirlenen bağımsız değişken faktörlerine göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Bu nedenle tezde, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum düzeylerinin, hangi değişkenlere göre farklılaştığını tespit amacıyla yapılan bu araştırmada duygusal, bilişsel ve psikomotor olmak üzere 3 boyutlu tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma ölçme aracı iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğretmenlerin kişisel özellikleri, ikinci bölümde ise bilgisayar destekli eğitime ilişkin öğretmen tutumları yer almaktadır. Tutumlara sahip olma düzeyleri Likert tipi beşli derecelendirme ölçeğiyle toplanmıştır. Evrenin tümüne gidildiğinden araştırmanın örneklemi bulunmamaktadır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, SPSS programı kullanılarak varyans analizi, Anova testi, ilişkisiz örneklemler t-testi, LSD çoklu karşılaştırma testi yapılmıştır. Araştırmanın geçerlik ve güvenirlik katsayılarının belirlenmesinde Cronbach Alfa katsayısı ve Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Edirne ilinde görev yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin duygusal, bilişsel ve psikomotor olmak üzere her üç boyutta yüksek düzeyde tutuma sahip oldukları tespit edilmiştir.
In this study, taking Edirne sample into consideration, approaches and attitudes of teology teachers( Religious Culture and Ethic course teachers) against computer enhanced teaching and the factors that affect these approaches have been examined. The teachers‟ attitude levels against computer enhanced teaching have been determined and it was researched that whether these attitudes vary according to independent arguments on the research scale. Thus, relational model screening has been employed in this thesis. There dimentional attitude scale (cognitive-emotioan-pyschomotor) has been employed in this research which was carried out to reveal the attitude levels of the teology teachers against computer enhanced teaching and to reveal the factors which make these attitudes vary. Research measuring tool is composed of two parts. The firs part covers the personal characteristics of the teachers while the second covers teachers‟ attitudes regarding computer enhanced teaching. The level of having attitude has been measured through five rating scale. A sample is not available in the population. In the process of anylyzing research data, by using SPSS anylysis of Variance, Anova Test, unrelated sample T- Test and LSD multiple comparison test have been carried out. In order to determine the reliability and validity coefficients Cronbach Alfa coefficient and Meyer- Olkin (KMO) have been used. According to the research results, it has been found out that the teology teachers who serve in the province of Edirne, have high level of attitude in each dimension (congnitive,emotional and pyschomotor)

Description

Keywords

Bilgisayar destekli eğitim, Bilgisayar destekli öğretim, Din eğitimi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Computer assisted education, Computer assisted instruction, Religious education, Religious culture and ethic course

Citation

Özgan, V. (2010). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumları ve bu tutumları etkileyen faktörler -Edirne örneği-. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.