Fizik dersinde çoklu zeka ile öğretimin öğrenci başarısına katkısı ve öğrenci görüşleri

Loading...
Thumbnail Image

Date

2006

Authors

Hepyaşar, Leyla Durmuş

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uludağ Üniversitesi

Abstract

Bu araştırma, fizik dersinde çoklu zeka kuramı ile öğretimin öğrenci başarısına ve derse karşı görüşlerine katkısını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, kontrollü ön test son test modeli kullanılmıştır. Araştırma Bursa ili Nilüfer ilçesi’nde Özel Tan Okulları’nda 11. sınıf fen şubelerinde gerçekleştirilmiştir. 2005-2006 eğitim öğretim yılında okulda 2 adet fen şubesi olduğu için bu sınıflardan 10.sınıf başarı ortalaması düşük olan sınıf deney grubu olarak diğer sınıf ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Uygulamaya başlamadan önce her iki gruba da ön test verilmiş ve bilgi düzeyleri bakımından denk olup olmadığı karşılaştırılmıştır. Ön testlerin verilmesinden sonra 11. sınıf fizik dersi konularından “Işığın Yayılması, Yansıması ve Gölge Oluşumu ” konusu kontrol grubunda geleneksel öğretim metodu ile, deney grubunda da çoklu zeka kuramına göre planlanmış ve işlenmiştir. Uygulama 3 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Uygulama bittiğinde her iki sınıfa da son test uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin dersle ilgili görüşlerini belirlemek üzere “Öğrenci Görüşleri Formu” uygulanmıştır. Araştırma sonucunda aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır : • Geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubu ile çoklu zeka ile öğretimin gerçekleştirildiği deney grubu ön test başarı puanları ortalamaları arasında 0.05 düzeyinde anlamlı bir fark olmadığı bulunmuştur. • Geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubu ile çoklu zeka ile öğretimin gerçekleştirildiği deney grubu arasında son test başarı puanları arasında kontrol grubu lehine anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. • Geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubu ile çoklu zeka ile öğretimin gerçekleştirildiği deney grubu son test ve ön test başarı puanları arasındaki fark ortalamaları arasında 0.05 düzeyinde anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. • Geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubu ile çoklu zeka ile öğretimin gerçekleştirildiği deney grubu arasında öğrencilerin derse karşı görüşleri bakımından deney grubu lehine 0.05 düzeyinde anlamlı bir fark olduğu görülmüştür.
This research has been carried out to find out how teachers can assess the success of their students and their opinion about the lessons through the multiple intelligences teaching model. In the research, pre-test and the post-test model has been used in a controlled manner. The research has been carried out at the Tan private school by 11th grade science classes. Since there are 2 science classes in the 2005-2006 academic year, the 10th grade classroom whose average mark is low has been used as subject for the experiment and the other one has been used as the control group. Before the application, both groups have been given preliminary test and whether the level of their knowledge equals has been compared. After the preliminary test, one of the physics lesson chapter "the diffusion and reflection of the light and how the shade exists" for 11th grade class has been taught to the control group through the traditional method whereas it has been taught to the experiment group through the multiple intelligences approach.The application has been carried out over three weeks. When the experiment was finished, both classes were tested the last time. Besides,in order to find out their reaction to the lesson. both groups were given an oppinionairre The research results are as follows: 1. It has been found out that, between the control group that was tested traditionally and the experimental group that was tested through multiple intelligences method, there is not significant difference in their pre-test success rate at 0.05 significance level. 2. It has been found out that, between the control group that was tested traditionally and the experimental group that was tested through multiple intelligences approach, there is a considerable difference in favour of the control group between their success rate for the post-test. 3. It has been found out that, between the control group that was tested traditionally and the experimental group that was tested through multiple intelligences approach, there is no a considerable difference in between their post- test and pre- test average success rate difference at 0.05 significance level. 4. . It has been found out that, between the control group that was tested traditionally and the experimental group that was tested through multiple intelligences method, there is a considerable difference in favour of the experimental group in terms of their oppinions for the class at 0.05 significance level.

Description

Keywords

Çoklu zeka kuramı, Multiple intelligences method, Fizik eğitimi, Öğrenci başarısı, Physics education, Student success

Citation

Hepyaşar, L. D. (2006). Fİzik dersinde çoklu zeka ile öğretimin öğrenci başarısına katkısı ve öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.