İsrâ sûresi’ne eğitsel bir bakış

Loading...
Thumbnail Image

Date

2014

Authors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uludağ Üniversitesi

Abstract

Kur’an-ı Kerim, ihtiva ettiği eğitim ilke ve yöntemleriyle geçerliliğini koruyan, insanlık var olduğu sürece bütün insanlık için, nesillerin eğitimi adına her zaman faydalanılacak bir kitaptır. Kur’an, bu nedenle bir rehber ve aynı zamanda bir eğitim kitabıdır. İsrâ Sûresi’nin incelendiği bu makalede, hem belirli ayetlere, hem de sûrenin bütününe eğitim penceresinden bakılmıştır. Bu bağlamda, Kur’an’ın bütününde olduğu gibi, İsrâ Sûresi’nde de, tebliğ ve terbiye sürecinde bir takım eğitsel ilke ve yöntemlerin yer aldığı tespit edilmiş ve ayetlerdeki bu eğitsel ilke, yöntem ve özellikler ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Tespit edilen yöntem ve ilkeler, insanın bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor özellikleri açısından değerlendirilmiştir.
Qur’an, which will keep validity with the same holly principles and methods even as long as human being exist, will always be utilised for all humanity and education of generations. Therefore, Qur’an is the book of guide, and at the same time education book. This article is examined Surah el- Isra, it is viewed both to specific verses and to whole of the Surah from the educational perspective. In this context, there has been identified some of educational principles and methods in Surah al-Isra also, as in the whole of the Qur’an. And these educational principles, methods and features in the verses are tried to ascertain. The principles and methods have been assessed in terms of cognitive, affective and psycho-motor features of human.

Description

Bu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Mehmet Şanver 'in danışmanlığında Kerim Aydin tarafından yazılan "Din eğitimi açısından İsra Suresi" adlı yüksek lisans tezine dayanılarak hazırlanmıştır.

Keywords

Eğitim, Din eğitimi, İsrâ sûresi, Yöntem, İlke, Education, Religion education, Surah al-isra, Method, Principle

Citation

Aydın, K. ve Şanver, M. (2014). "İsrâ sûresi’ne eğitsel bir bakış". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 23(2), 27-61.