2002 Cilt 15 Sayı 1

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 24
  • ItemOpen Access
    Alev Tekinay’ın “Eve dönüş ya da Helga teyze ve Hans amca” ve Barbara Frischmuth’un “Pembe’nin öyküsü” adlı öyküleri üzerine
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) Uysal, Hikmet; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
    Alev Tekinay “Eve dönüş ya da Helga Teyze ve Hans Amca” adlı öyküsünde Alman okuyucuya Türkiye’deki yaşantıdan kesitler sunarak, bunları Almanya’daki yaşantıyla karşılaştırır. Eserin ele aldığı konu kimlik arayışıdır. Barbara Frischmuth “Pembe’nin Öyküsü” adlı eserinde Pembe ve ailesinin Anadolu’daki yaşamlarını ve Avrupa’ya geliş nedenlerini konu olarak ele alır.
  • ItemOpen Access
    Etkili sınıf yönetimi için kurallar oluşturmada pozitif disipline dayalı bazı öneriler
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) Şahin, Ersin; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/İlköğretim Bölümü.
    Okul, eğitim amacıyla kurulmuş özel bir ortamdır. Bu ortamda öğrenciye kazandırılacak, bilgi, beceri ve tutumlar önceden belirlenmiş olup, konuların uzmanı olan öğretmenler tarafından planlı bir biçimde düzenlenen öğretim faaliyetleri ile sınıfta kazandırılır. Sınıftaki kaynakların, öğrencilerin ve zaman yönetiminin, dikkat ve önem isteyen bir durum oluşturduğu gerçektir. Sınıf yaşamının bir orkestra gibi yönetilmesi gerekliliği beraberinde sınıf içerisinde konulacak kuralların belirlenmesi yanında uygulanmasındaki sürekliliğin de sağlanabilmesi için öğretmen ve öğrenci etkileşiminin de ön plana çıkmasını da gerektirmektedir. Pozitif disiplin anlayışı, sınıf içi kuralların tespiti ve uygulanmasında olduğu kadar, öğrencilerin davranış problemlerini çözme becerilerini de kazanmalarını sağlama amaçlı rol oynama ve beyin fırtınası yöntemlerinin kullanımını da gerektirir. Aynı zamanda öğretmenlerin öğrenciler ile aralarındaki sözel olmayan ifadelerin anlaşılır kılınabilirliği de kuralların uygulanmasında devamlılığı sağlayan bir etmen olarak kabul edilebilir. Bu açıdan bakıldığında da sınıf içerisinde yaşanabilecek istenmeyen davranışlara karşı alınacak önlemler, öğrencilerin insana mal edilen ahlaki ve entelektüel kapasiteye tam olarak sahip olduğu düşüncesinden hareket edilerek geliştirilmelidir.
  • ItemOpen Access
    Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Anabilim Dalında uygulanan giriş özel yetenek sınavındaki "müziksel işitme” sınavının seçiciliği üzerine bir araştırma
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) Peker, Reşat; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
    Bu çalışmanın amacı, U.Ü. Eğitim Fakültesi G.S.E. Müzik Eğitimi Anabilim Dalına öğrenci seçmek için yapılan “Giriş Özel Yetenek Sınavı”nın müziksel işitme bölümünün seçiciliğini belirtmektedir. 1999-2000 öğretim yılında müzik eğitimi anabilim dalına kayıt yaptıran 65 öğrencinin dosyaları incelenerek araştırmanın verileri toplanmıştır. Toplanan veriler üzerinde ortalama, standart sapma ve çarpıklık değerleri ile korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Verilerin analizinden “Müziksel İşitme” bölümündeki alt testlerden “ezgi deşifre” ve “ritm”in seçiciliğinin anlamlı olduğu, ancak “2,3 ve 4 ses işitme” alt testleri ile “ezgi tekrarı” alt testinin seçici olmadıkları dolayısıyla bunların yeniden gözden geçirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.
  • ItemOpen Access
    Anaokulu, ilköğretim ve lise öğretmenlerinde mesleki tükenmişliğin bazı değişkenlere göre incelenmesi
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) Peker, Reşat; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
    Bu çalışmanın amacı anaokulu, ilköğretim ve lise öğretmenlerinde mesleki tükenmişliğin okul düzeyi, cinsiyet, öğrenim düzeyi ve mesleki kıdem bakımından incelemektir. Araştırmaya 30 anaokulu, 30 ilköğretim ve 30 lise olmak üzere toplam 90 öğretmen katılmıştır. Öğretmenlere “Öğretmenlik Tükenmişlik Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” uygulanmıştır. Veriler bağımsız t-testi ve tek-yönlü varyans analizi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular şunlardır: 1) Öğretmenlerin öğrenim düzeyi arttıkça tükenmişlik düzeyleri anlamlı şekilde artmaktadır. 2) Lise öğretmenleri ilköğretim ve anaokulu öğretmenlerine göre anlamlı şekilde daha fazla tükenmişlik göstermektedirler. 3)Erkek öğretmenler bayan öğretmenlere göre anlamlı şekilde daha fazla tükenmişlik göstermişlerdir. 4) Mesleki kıdem öğretmenlerin tükenmişlik puanlarında anlamlı bir farka neden olmamıştır.
  • ItemOpen Access
    İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin mesleki tükenmişliklerine etki eden bazı faktörler
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) Peker, Reşat; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
    Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin mesleki tükenmişliklerinin bazı değişkenlere göre incelemektir. Denekler 100 ilköğretim okulu öğretmeninden oluşmuştur. Öğretmenlere “Öğretmen Tükenmişliği Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Toplama Formu” uygulanmıştır. Toplanan veriler bağımsız t-testi ve tek-yönlü varyans analizi teknikleriyle çözümlenmiştir. Elde edilen bulgular şunlardır: 1) “Görülen İdari Destek” ve “İş Doyumu” alt ölçeklerinde erkek öğretmenler bayan öğretmenlere göre anlamlı şekilde daha fazla tükenmişlik göstermişlerdir. 2) Öğretmenlerin mesleki kıdemleri onların tükenmişlik puanlarında anlamlı bir farka neden olmamıştır. 3) Öğretmenlerin görmüş oldukları öğrenim düzeyi arttıkça, “İşe Bağlı Stresle Başa Çıkabilme” ve “Öğrencilere Yönelik Tutumlar” alt ölçeklerinden aldıkları tükenmişlik puanları anlamlı şekilde artmıştır. 4) “İş Doyumu” alt ölçeğinde öğretmenlik mesleğinden “çok az” – “orta” düzeyde manevi doyum sağlayan öğretmenler, “çok” ve “pek çok” manevi doyum sağlayan öğretmenlerden anlamlı şekilde daha fazla tükenmişlik göstermişlerdir
  • ItemOpen Access
    Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü son sınıf öğrencilerinin benlik ve mesleki benlik kavramları arasındaki bağdaşım düzeylerini etkileyen bazı faktörler
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) Özdemir, A. Reyzan; Özdemir, Erdem; Akça, Cengiz; Ediz, Bülent; Akça, Aygül; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Beden Eğitimi ve Spor Bölümü.; Uludağ Üniversitesi/Tıp Fakültesi.
    Bu çalışma, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü son sınıfında öğrenim gören 58 kız ve 71 erkek öğrenci olmak üzere, toplam 129 öğrencinin benlik ve mesleki benlik kavramları arasındaki bağdaşım düzeylerinin incelenmesi amacı ile yapılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde Kappa katsayısından ve z testinden yararlanılmıştır. Çalışmada, 12 sorudan oluşan kişisel bilgi formu ile birlikte “Kendini Sıfatlarla Anlatma” ve “Mesleği Sıfatlarla Anlatma” yönergesi kullanılmıştır. Kişisel bilgi formunda bulunan 12 denenceden 6’sında benlik ve mesleki benlik kavramlarının bağdaşım düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunurken, 6’sında, istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır.
  • ItemOpen Access
    Müzelerin eğitim ortamı olarak kullanımı
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) Maccario, Nihal Kuruoğlu; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
    Bu çalışmada, müzelerin çeşitleri, genel ve özelde eğitim işlevini gerçekleştirmeye yönelik politikaları ele alınmış, çağdaş müzelerin çocukgenç-yetişkinlerin eğitimine yönelik olarak uyguladıkları etkinlikler araştırılmıştır.
  • ItemOpen Access
    Traduction des expressions et des proverbes Turcs en Français dans le roman müfettişler müfettişi (l’inspecteur des inspecteurs) d'Orhan Kemal
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) Kartal, Erdoğan; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Yabancı Diller Eğitimi Bölümü.
    Chaque langue a ses expressions et ses proverbes. Hormis la richesse du sens et la structure spécifique, ces usages stéréotypés, qui sont largement répandus dans la langue courante, sont en quelque sorte le miroir des pensées d’un peuple. Mis à part quelques exceptions, il est quasiment impossible de traduire des expressions et des proverbes, qui comportent des sens spécifiques, en une langue étrangère, en utilisant les mêmes mots et la même structure. Tout en partant de ce cette idée, dans notre travail nous nous proposons de traiter les procédés relatifs aux expressions et proverbes dans la traduction française du roman, intitulé L'Inspecteur des Inspecteurs, d'Orhan KEMAL, roman qui a été écrit dans une langue riche en expressions populaires, argotiques et en proverbes.
  • ItemOpen Access
    Uludağ Üniversitesi personelinin üniversite sportif olanaklarından yararlanma düzeyleri
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) Koparan, Şenay; Öztürk, Füsun; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Beden Eğitimi ve Spor Bölümü.
    Bu araştırma Uludağ Üniversitesi personelinin spora yaklaşımını, üniversitedeki sportif olanaklardan ne düzeyde yararlandıklarını ve bu konudaki beklentilerinin neler olduğunu öğrenmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada 27 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Araştırmaya 197 erkek (% 59), 135 bayan (% 41) olmak üzere toplam 332 akademik ve idari personel katılmıştır. İstatistiksel değerlendirmeler SPSS 10.0 programında yüzdesel olarak (%) değerlendirildi. Elde edilen bulgulara göre spor tesisleri açısından büyük olanaklara sahip Uludağ Üniversitesinde personelin spora katılımına teşvik sağlayacak organizasyonların yetersiz olduğu ve mevcut spor tesislerinden optimal düzeyde yararlanılmadığı tespit edilmiştir
  • ItemOpen Access
    Le parcours argumentatif dans "bcience et onheur''
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) Kazanoğlu, Fatma; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
    Dans cette recherche, nous entreprenons l’étude d’un texte argumentatif qui est structuré différemment des textes narratifs ou descriptifs. A travers l’analyse, nous tenterons d’illustrer en quoi le texte argumentatif est spécifique. L’étude d’un tel texte n’est envisageable qu’à travers la prise en considération de certains outils méthodologiques; c’est à ce niveau que nous utiliserons l’analyse du système énonciatif, l’organisation lexicale, la structure rhétorique, les types de raisonnement, les connecteurs logiques et les types d’arguments.
  • ItemOpen Access
    Le systeme enonciatif dans un chapitre de la mare au diable
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) Kazanoğlu, Fatma; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
    Notre objectif, lors de cette recherche, consiste premièrement à tenter de définir le cadre de la théorie énonciative et par conséquent de relever et comprendre les éléments dont elle est effectivement composée. C’est à ce niveau qu’entre autre, nous prendrons en considération les embrayeurs, la modalisation. Par la suite, nous illustrerons le sujet à travers l’analyse du système énonciatif d’un passage tiré de La Mare au Diable de G. Sand.
  • ItemOpen Access
    Avrupa üniversitelerinde rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) Külahoğlu, Şermin; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
    Avrupa’da ekonomik kriz ve işsizlik ile Avrupa Birliğinin oluşumu gibi, son yarım yüzyıla damgasını vuran iki önemli olgu, üniversitelerini de etkilemiştir. Günümüz Avrupa üniversitelerinde öğrenci başarısızlığını azaltma çalışmalarının ve çok seçenekli programların arttırılması yönünde gözlenen yapısal değişiklikler, rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin önemini daha çok arttırmıştır. Bu çalışmada, Avrupa Birliği Üniversitelerindeki rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin genel özellikleri açıklandıktan sonra, Fransa üniversitelerinde öğrencileri sunulan rehberlik ve danışmanlık hizmetleri tanıtılmıştır
  • ItemOpen Access
    Günümüzde görsel okur yazarlık ve görsel okur yazarlık eğitimi
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) İşler, Ahmet Şinasi; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
    Bu araştırmanın amacı 4 madde halinde açıklanabilir; a) Görsel okur yazarlığa ilişkin farklı düşünce ve tanımları irdeleyerek bu konuya yönelik çoğulcu yaklaşımı yansıtan bir senteze ulaşmak. b) Görsel ve sözel iletişimi karşılaştırarak her iki iletişim biçimine ait okur yazarlığın günümüz bilgi toplumlarındaki yeri ve önemini tartışmak. c) Görsel okur yazarlık eğitiminin iletişim, eğitim ve günlük yaşam sürecindeki gerekliliğini sorgulamak. d) Görsel okur yazarlığa sağlayacağı katkılar açısından sanat eğitimi ve görsel okuryazarlık ilişkisini gözden geçirmek. Bu amaçla görsel okur yazarlık ve ilgili literatürün taranması sonucu elde edilen bilgilerin değerlendirilmesiyle ulaşılan bulgular bu konunun eğitim sürecini iyileştirme doğrultusunda tartışılacaktır.
  • ItemOpen Access
    Eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği adaylarının yaratıcılık hakkındaki düşünceleri
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) İşler, Ahmet Şinasi; Bilgin, Asude; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
    Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının yaratıcılık ve yaratıcılığa ilişkin etkenler ile ilgili düşüncelerini ortaya koymaktır. Eğitim ortamında yaratıcılık, yaratıcılığın önemi, yaratıcılığı kolaylaştırmanın yolları hep tartışılmış konulardır; ancak öğretmen adaylarının yaratıcılık hakkındaki inançları üzerinde pek durulmamıştır. Bu amaçla yaratıcılık ve onunla ilgili konulardaki kavramlaştırmaları ölçebilecek bir anket geliştirilmiş ve 185 öğretmen adayına uygulanmıştır. Öğretmen adayları, Bursa Uludağ Üniversitesi İlköğretim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 1, 2, 3. ve 4. Sınıf öğrencilerinden oluşturulmuştur. Örneklem grubunun 151’i kız, 54’ü erkektir. Toplanan verilerin değerlendirilmesi ile elde edilen bulgular eğitim ortamını iyileştirme doğrultusunda tartışılacaktır.
  • ItemOpen Access
    Zum stand der deutschlehrerausbildung in der Türkeı: Überlegungen zur gestaltung der methodik-lehrveranstaltungen
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) Güler, Gülten; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Yabancı Diller Eğitimi Bölümü.
    Mit der Neustrukturierung der Fremdsprachenlehrerausbildung im Studienjahr 1998/99 sind an allen Erziehungswissenschaftlichen Fakultäten „einheitliche“ Ausbildungscurricula in Kraft getreten. Der Vorzug dieser berufsbezogenen Studienprogramme liegt zweifelsohne in der Aufwertung didaktisch-methodischer Lehrinhalte. Zwar enthalten sie präzise Lernzieldefinitionen hinsichtlich des in den einzelnen Lehrveranstaltungen durchzunehmenden Lehr- und Lernpensums, doch ist der hochschuldidaktischer Vermittlungsaspekt dem Ermessen der Hochschullehrenden überlassen. Eine professionelle Deutschlehrerausbildung verlangt aber, dass auch die Lehrveranstaltungen sich an die Anforderungen der späteren Berufspraxis der Studierenden orientieren, d.h. Lehr- und Lernverfahren an den Universitäten sollten sich nicht in einem traditionellen Vorlesungsbetrieb erschöpfen, sondern Lehr- und Lernverfahren demonstrieren, die die tätigkeitsspezifische Lehrkompetenz der künftigen Deutschlehrenden prägen. Studierende sollten bereits in ihrer Ausbildung eine Vermittlungskompetenz entwickeln, d.h. theoretisches Wissen in praktisches Können umzusetzen lernen oder von praktischen Erfahrungen ausgehend die Grundlagenwissenschaften erfragen. Hierfür bieten neben fast allen Lehrveranstaltungen besonders die Methodik-Lehrveranstaltungen ein ideales Experimentierfeld. In Anlehnung an einige wichtige methodische Prinzipien soll hier dargestellt werden, wie Methodik-Lehrveranstaltungen diesen Ansprüchen genügen können.
  • ItemOpen Access
    Kanser hastası sosyal destek ölçeğinin geçerlik güvenirlik ve faktör yapısı üzerinde bir çalışma
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) Eylen, Berrin; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü.
    Bu çalışmada, Kanser Hastası Sosyal Destek Ölçeği’nin güvenirliği, geçerliği ve faktör yapısı araştırılmıştır. Bursa ilinde Ali Osman Sönmez Onkoloji Hastanesi ve Uludağ Üniversitesi Eğitim Araştırma Hastanesi, Onkoloji ve Radyoterapi Bölümünde tedavi görmekte olan 89 kanser hastasının oluşturduğu bir örneklem kullanılmıştır. Ölçüm aracının geneline ve üç alt ölçeğine ilişkin iç tutarlık katsayıları oldukça yüksek bulunmuştur. Ölçüm aracının faktör yapısı da geçerli bir ölçüm aracı olduğunu göstermektedir. Bulgular literatür ışığında tartışılmıştır
  • ItemOpen Access
    Okuduğunu anlama stratejilerinin öğretimi ile ilgili alan yazın taraması
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) Doğan, Birsen
    Bu çalışmada, okuduğunu anlama stratejilerinin öğretimi ile ilgili yayınlar taranmıştır. Bu tarama sonucunda, okuduğunu anlama stratejilerinin öğretiminin, öğrencilerin okuduğunu anlamaları üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • ItemOpen Access
    Kırsal bölgelerde spor eğitimi ve değnek aşırma oyunu
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) Çankaya, Cemali; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Beden Eğitimi ve Spor Bölümü.
    Araştırmanın amacı, yıllardan beri, Balıkesir’in Balya İlçesi ve civarında, panayırlarda, kurtuluş günü kutlamalarında, düğünlerde oynanan “Değnek Aşırma Oyunu”nu incelemektir. Bu çalışmayla ayrıca, atlı sporlarımızın zenginliğine zenginlik katma ve bu konuda yapılacak daha sonraki araştırmalara kaynaklık etme de düşünülmüştür . Veriler, oyuncular, seyirciler ve ihtiyar heyeti ile röportajlar ve olay yeri incelemesi yapılarak elde edilmiştir. Değnek Aşırma Oyunu’nun, Atlı Cirit ve Labut oyununa çok benzerlik gösterdiği, bu bölgede yaklaşık olarak 400 yıldan beri oynandığı, sakatlanma ve ölüm olaylarının hiç olmadığı, daha ekonomik, daha kolay, ön hazırlık gerektirmeden, her yaşta, herkesin oynayabileceği geleneksel atlı spor oyunlarımızdan biri olduğu belirlenmiştir. İlgililere, diğer atlı sporlarımız gibi, bu oyunun da, bazı uygulama kolaylıkları ve güzelliklerinden dolayı Geleneksel Spor Federasyonu’muz bünyesine alınarak yaşatılması, öneri olarak sunulmuştur
  • ItemOpen Access
    Förderung der schreibfahigkeit im computerunterstützten daf-unterricht
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) Alyaz, Yunus; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Yabancı Diller Eğitimi Bölümü.
    In dieser Arbeit wird die Förderung der Schreibfähigkeit im computerunterstützten DaF-Unterricht behandelt. Für einen angemessenen Lernprozess sollen sowohl in der traditionellen Umgebung als auch in der Computerumgebung Aktivitäten zur Förderung von allen sprachlichen Fertigkeiten angeboten werden. In dieser Arbeit wird 9 Deutschlernsoftware verschiedener Typen nach ihren Aktivitäten zur Förderung sprachlicher Fertigkeiten analysiert, und die Aktivitäten werden qualitativ und quantitativ verglichen. Die Untersuchung ergab, dass das Schreiben und Sprechen im Vergleich zu den anderen Fertigkeiten wie Grammatik, Wortschatz, Leseverstehen, Hörverstehen Diktat u.a. weniger gefördert werden. In dieser Arbeit wird schließlich erzielt, den Stand des Sprechens und besonders Schreibens zu festlegen und die didaktischen und technischen Gründe herauszufinden, warum diese Fähigkeiten weniger als andere gefördert werden.
  • ItemOpen Access
    Computer based instruction and computer assisted language learning in schools in Bursa
    (Uludağ Üniversitesi, 2002-04-01) Alsay, Yunus; Gürsoy, Esim; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Yabancı Diller Eğitimi Bölümü.
    Present research is the pilot study of a larger scale, longitudinal study that’s being carried on in Bursa. 20 schools were randomly selected for investigation. A questionnaire that investigates the hardware, purposes of using computers, attitudes of teachers towards computer-based instruction, and possible reasons that prevent the integration of computers, was given either to the principal or the vice principal of each school. Research results show a big difference between private schools and government schools in computer-based instruction. There is a clear superiority of private schools both in the number of hardware they posses and in the use of computers for educational purposes. The results of the study indicate that, although steps are taken both by National Ministry of Education and Local Education Authorities, such as providing computers and offering in-service training, computers are not widely used in education. The majority of schools use computers for reasons other than education such as keeping records and registration. In addition, if computers are used, they are used in subjects other than teaching. The main reason, aside from finance, that seems to prevent the integration of computers found to be that teachers and administrators are not aware of pedagogical opportunities that computers provide.